افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در استان همدان

اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در شهرستان رزن افتتاح شد.

افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در استان همدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا الوند،مدیر کل بهزیستی استان همدان در این افتتاحیه گفت: والدین پرمشغله امروزی، آرزوهای زیادی برای فرزندان خود در ‎ذهن می پرورانند و علاوه بر رشد جسمی، پیشرفت و مراقبت از آنها، توجه زیادی نیز به رفاه و آسایش آنها دارند. با این وجود، مشکلات اقتصادی امروزه نه تنها مردان خانواده، بلکه بسیاری از زنان را به کار در بیرون از خانه وادار کرده است، به طوری که گاهی کمتر امکان رسیدگی به امور خانه و فرزندان را دارند.

وی افزود:بهزیستی برای برخی خانواده‌های شاغل که امکان مراقبت تمام وقت از کودک خود به ویژه کمتر از ۶ سال راندارند یا سیستم مراقبتی سنتی در دسترس نیست، مراکزی با عنوان مراکز رفاه کودک و خانواده ایجاد کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت: این مراکز تحت نظارت مربیان آموزش دیده، کودکان این قبیل خانواد‌ها را در محیطی کودکانه و آموزشی برای استفاده بهینه از اوقات فراغتشان نگهداری می‌کنند، برای خانواده‏‏‌های تک فرزند یا کودکانی که تفاوت سنی زیادی با خواهر و برادر‌های خود دارند، مراکز رفاه کودک و خانواده که مراکزی شبیه مهد کودک با گستردگی عمل بیشتری هستند، بسیار مفید هستند؛ چرا که این کودکان در ساعات اشتغال والدین و فعالیت فرزندان دیگر خانواده، گاهی یا به تنهایی در خانه به سر می‏‏برند و یا در کنار خواهر و برادرانی با رده‌های سنی متفاوت هستند.

الوند اضافه کرد: تعداد ۲۰ مرکز رفاه کودک و خانواده در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته که یکی از این مراکز در استان در شهرستان رزن افتتاح شد.

گفتنی است این مرکز با مشارکت بخش خصوصی در مساحت ۴۰۰ متر مربع با زیربنای ۲۰۰ متر که مکان بصورت استیجاری است با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال و با اشتغال زایی تعداد ۶ نفر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ ش

مرکز رفاه کودک و خانواده در رزن افتتاح شد

 

 

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.