صدور بیش از ۷۰۰ هزار کارت بیمه روستائی و عشایر

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت:طی ۲۴ سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار کارت بیمه برای روستائیان و عشایر صادر شد.

صدور بیش از ۷۰۰ هزار کارت بیمه روستائی و عشایربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از جایگزین شدن کارت الکترونیکی سلامت به جای دفترچه بیمه سلامت خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان هرسین در حال اجرا است.

کیومرث مظفری با بیان اینکه  طی ۲۴ سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار کارت بیمه برای روستائیان و عشایر صادر شد گفت: مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان یک‌هزار و ۴۰ مرکز است و در حال حاضر ۲۳ دفتر پیشخوان خدمات دولت برای صدور دفترچه بیمه شدگان استان طرف قرارداد هستند.

مظفری با اشاره به تعهد بیمه سلامت در قبال ۲ هزار و ۴۰۰ دارو، گفت: در مراکز درمانی روستایی ۴۳۶ قلم دارو موجود است.

وی در خصوص پوشش بیمه‌ای معتادان، افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان این افراد هم زیرپوشش بوده و مراکز ترک اعتیاد یا سوء‌مصرف مواد مخدر طرف قرارداد ما هستند به گونه‌ای که معتادان زیرپوشش در این مراکز سه بار تحت درمان رایگان قرار می‌گیرند چنانچه ترک اعتیاد نکنند هزینه درمان را باید آزاد پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ را برای پاسخگویی عموم مردم ۲۴ ساعته است گفت:اتباع خارجی مقیم استان کرمانشاه که به‌صورت قانونی در این استان هستند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ سلامت ماهانه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش بیمه روستایی هزینه پرداخت می‌کند، افزود: در مورد بیماران سرپایی ۷۰درصد هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند و در حوزه بیماران بستری ۱۰ درصد هزینه‌ها را بیمار پرداخت می‌کند و ۹۰ درصد باقی‌مانده را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

مظفری اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد هدر رفت هزینه در حوزه درمان داریم که اگر بتوانیم این را ساماندهی کنیم مازاد اعتبارات در حهت کیفی سازی خدمات هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ز

بیمه سلامت ۷۰درصد هزینه‌ها بیماران سرپایی  پرداخت می‌کند

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار