بیمه درمانی روستاییان و عشایر استان بعد از انقلاب هشت برابر شده است

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت : بیمه درمانی روستاییان و عشایر استان بعد از انقلاب هشت برابر شده و هم اکنون تمام جمعیت روستایی و عشایر استان زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت : تا قبل از انقلاب فقط ۵۰ روستا از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای کرمانشاه خانه بهداشت داشت که این آمار پس انقلاب ۱۱ برابر شده است.

وی در ادامه سرانه هزینه درمانی هر روستایی در استان را ۳۴۳ هزار تومان دانست و گفت : ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان هزینه درمانی برای بیمه روستاییان وعشایر کرمانشاه به مراکز درمانی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌های اخیر چند طرح مهم و بزرگ بیمه در سطح استان انجام شده بیان داشت: طرح ملی بیمه مردن روستاییان در سال ۷۵ در استان ۷۰۰ هزار روستایی را زیرپوشش برد.

وی همچنین اظهار داشت: طرح بیمه شهروندان شهری فاقد هرگونه بیمه در سال ۸۱، ۲۴۰ هزار شهروند کرمانشاهی را از خدمات درمانی مراکز درمانی و بستری بیمارستان‌ها برخوردار کرد.

مظفری در ادامه افزود: سال ۸۴ طرح بیمه روستاییان و عشایر با صدور دفترچه بیمه رایگان برای ۶۴۰ هزار نفر و در سال ۸۷ برای بیمه ۲۴۰ هزار شهروند شهری در قالب بیمه ایرانیان ارتقاء یافت و بیمه شدگان از ۸۵ درصد تخفیف نسبت به افراد فاقد بیمه برخوردار شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، طرح ملی بیمه سلامت را بی سابقه و کم نظیر در سطح جهان عنوان کرد و گفت: بیمه سلامت در قالب بیمه همگانی رایگان ۳۷۰ هزار نفر از جمعیت استان که فاقد هرگونه بیمه بودند را زیرپوشش برد و افراد را از خدمات سرپایی و بستری رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی برخوردار کرد.

مظفری در ادامه بیان داشت: ماهیانه ۳۵ میلیارد تومان بیمه سلامت در استان کرمانشاه هزینه می‌کند که ۱۵ میلیارد تومان در بخش روستایی وعشایری و ۲ میلیارد تومان برای بیماران خاص مانند کلیوی، هموفیلی، پلاسما، ام اس و مابقی برای شهروندان شهری به مراکز درمانی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام بدهی‌های غیردانشگاهی بیمه سلامت در سال ۹۶ پرداخت شده است، گفت: در سال جاری تا آبان ماه تمام بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی نیز از محل اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان بیمه سلامت ویژه مناطق زلزله زده استان تسویه شده است.

مظفری در پایان با اشاره به اینکه نمایندگان بیمه سلامت در همه مراکز درمانی برای پاسخگو به مراجعان مستقر هستند، افزود: سامانه ۱۶۶۶ شبانه روز پاسخگوی سوالات مردم است و روز‌های دوشنبه نیز مسئولان شخصاً پاسخگو هستند .

 

 

انتهای پیام/د

 ۳۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت هستند

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.