غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۲۰ برابر حد مجاز رسید /کاهش دید در محور‌های مواصلاتی منتهی به بم

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار گسترده ناشی از وزش باد در زابل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به سه هزار و ۵۵ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۲۰ برابر حد مجاز رساند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود دیانتی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل امروز به ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه فرودگاهی این شهر را به ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: این گردوغبار به همراه وزش باد شدید موجب کاهش دید در برخی محور‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان به ویژه محور زابل به زاهدان از محدوده شهر سوخته تا شیله شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در محور‌های زاهدان- بم و ایرانشهر - بم نیز به دلیل وزش باد شدید و گردوخاک کاهش دید افقی رخ داد.

دیانتی تصریح کرد: فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد امروز اکثر نقاط استان را در برگرفته به طوری که در شمال و برخی نواحی مرکزی بارش‌ها شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت رگبار و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در نقاط مرکزی، جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/پ

آلودگی هوا در شهرستان زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار