سومین جشنواره شهود قدسی در شیراز

رئیس جهاددانشگاهی فارس از برگزاری سومین جشنواره سراسری دانشجویی شهود قدسی، در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مظاهر بابایی رئیس جهاددانشگاهی فارس چهارشنبه ۲۳ بهمن اظهار کرد: جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر، با عنوان شهود قدسی، در بخش‌های لوگوتایپ، پوستر و تصویرسازی، پاییز امسال فراخوان و با استقبال کم نظیر علاقه‌مندان روبرو شد.

وی، محور جشنواره سراسری شهود قدسی را موضوعات قرآنی اعلام کرد و افزود: ایجاد نشاط در جامعه دانشجویی همراه با استحکام و رواج فرهنگ قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط فرهنگی و تبادل تجربه‌های هنری دانشجویی و رشد و شکوفایی آفرینش‌ها و خلق آثار فرهنگی و هنری همراه با تعمیق اندیشه و آگاهی‌های فرهنگی قرآنی، از اهداف مد نظر این جشنواره است.

بابایی با بیان اینکه زمان دریافت آثار، نیمه دی ماه امسال بود، ادامه داد: طی ۴ ماه بالغ بر یک هزار و ۹۵۴ اثر توسط دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: در این دوره شاهد افزایش چشمگیر آثار و رشد کیفی تولیدات هنری دانشجویان شرکت کننده بودیم.

بابایی با بیان اینکه کار داوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام شد، گفت: آثار منتخب در هفت نگارخانه شهر شیراز و به مدت یک هفته، به نمایش در خواهد آمد.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های شیراز، جامع علمی کاربردی فارس، شهید چمران اهواز، آزاد اسلامی واحد فسا، دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز، موسسه‌های آموزش عالی ارم، هنر شیراز، آپادانا، آموزشکده فنی شهید رجایی، مرکز فرهنگ و هنر البرز، موسسه هفت گنجینه کهن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس، شهرداری شیراز، حوزه هنری فارس، و اداره کل آموزش و پرورش فارس در برگزاری این جشنواره با معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس همکاری کرده‌اند.

بابایی تصریح کرد: با هدف آمادگی بیشتر و مطلوب‌تر دانشجویان و آشنایی آنان با مفاهیم هنر قرآنی، از پاییز امسال، ۹۰ کارگاه آموزشی (ورک‌شاپ) در بخش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شده است.

رئیس جشنواره سراسری دانشجویی شهود قدسی، یادآور شد که این جشنواره به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، در شیراز برگزار می‌شود.

اختتامیه سومین جشنواره سراسری دانشجویی شهود قدسی، ۱۳ اسفند در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/چ

جشنواره شهود قدسی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار