حسین شریعتمداری در تشریح بیانیه «گام دوم انقلاب»؛

بیانیه «گام دوم» از چه سخن می‌گوید؟

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن سعی می‌کند ما ندانیم در کدام نقطه ایستاده‌ایم، ولی رهبر معظم انقلاب نشان دادند ما در بلندای تاریخ هستیم.

بیانیه «گام دوم» از چه سخن می‌گوید؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در تشریح بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه این بیانیه در نوع خودش بی نظیر است و اولین بار است که در تاریخ انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب و بالاترین مقام نظام بیانیه‌ای صادر می‌کنند و در آن از باید‌ها و نباید‌ها می‌گویند، اظهار داشت: رهبر انقلاب از یک سو تصویر روشنی از مسیری که در طول ۴۰ سال گذشته طی کردیم تبیین کردند و به ترسیم نقطه‌ای که امروزه در آن ایستادیم، پرداختند. ایشان نشان دادند از نقطه آغاز تاکنون گام‌های بلندی برداشتیم و بسیاری از عقبه‌های سخت و نفس گیر را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. امروز در بلندای تاریخ ایستادیم و اگر اینگونه نبود سراسیمگی و توطئه‌ها و کینه‌های دشمنان هرروز شتاب بیشتری نمی‌گرفت.

وی افزود: مثلا پمپئو در کنگره وقتی اهداف اجلاس ورشو را تشریح می‌کند، ۲۶ بار در این سخنرانی از ایران نام می‌برد. حضرت آقا از سوی دیگر نقشه راهی را که پیش روی داریم را به‌عنوان گام دوم ترسیم کردند که مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌ها است. این مجموعه با بررسی نقاط قوت و بیان علت و چرایی برخی از نقاط ضعف ارائه شده است. رهبری بر این اصل بنیادین تاکید داشتند که انقلاب با سکون و بی‌تحرکی همخوانی ندارد. یکی از برجسته‌ترین نکات بیانیه همین مسئله بود و می‌توان آن را ترجمان دیگری از بیان پیشین حضرت آقا دانست که می‌فرمودند: "من انقلابی‌ام"؛ یعنی سکون و ایستادگی آفت انقلاب است.

شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: این نکته دقیقا در تقابل با اهداف اعلام شده دشمنان است که می‌گفتند حالا که انقلاب کردید و نظام دلخواهتان را تاسیس کردید باید از حرکت‌های انقلابی دست بردارید و به یک نظام نرمال تبدیل شوید در حالی‌که انقلابی بودن موتور محرکه انقلاب است و اگر از انقلاب دست بکشیم آنچه به دست آوردیم هم از دست خواهیم داد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: دشمنان در پی این بودند و آرزو داشتند انقلاب اسلامی ۴۰ سالگی را نبیند، در حالی که رهبر انقلاب برنامه و نقشه راه ۴۰ سال آینده و چندین دهه آینده را هم ترسیم می‌کنند و این ترسیم کاملا منطقی و مبتنی بر دلایل بسیار روشن و همه فهم است. مخصوصا حضرت آقا این بیانیه را به‌عنوان یک دستورالعمل برای مسئولان صادر نکردند بلکه بیانیه‌ای برای توده‌های مردم به ویژه جوانان بود؛ نه تنها همه مردم ایران بلکه برای همه مسلمانان جهان صادر شده است.

وی افزود: این حاکی از این است که پیوند انقلاب و مردم و پیوند نظام با مردم یک پیوند مستحکم است. همانطور که حضرت امام می‌فرمودند: مردم، ولی نعمت هستند، رهبر انقلاب هم روی همین مسئله تاکید کردند که مردمی بودن انقلاب و همراهی و همخوانی مردم با آن ست که تاکنون ما را به این نقطه بلند تاریخ رسانده و از این پس همین‌گونه خواهد بود.

شریعتمداری با بیان اینکه در این بیانیه به تعبیری سره از ناسره و آب و سراب تفکیک شده، اظهار داشت: این مسئله نکته هوشمندانه‌ای بود. مثلا حضرت آقا می‌فرمایند که در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست، اما تبعیض در توزیع ثروت و منابع عمومی و میدان دادن به مفسدین و ویژه‌خواران و مدارا کردن با فریبگران و فریبکاران اقتصادی به بی‌عدالتی منجر می‌شود، یا جای دیگری می‌فرمایند همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست و به نقاط ضعف در این زمینه اشاره می‌کنند. اگر این گمان شکل بگیرد که تمام مشکلات ناشی از تحریم‌ها است، نسخه‌ای پیچیده شده برای رهایی از تحریم تسلیم شدن است. یکی از نکات اساسی در بیانیه گام دوم این است که، باید‌ها و نباید‌های را برشمردند و علل و چرایی نقاط ضعف را بیان کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: یکی از نکات مهم دیگر این است که رهبری به جوانان تاکید کردند و از آن‌ها به‌عنوان با ارزش‌ترین ثروت انقلاب و نظام اسلامی یاد کردند، وقتی یک نگاه گذرا به گذشته می‌کنیم، می‌بینیم همین جوان‌ها بودند که از عقبه‌های سخت جمهوری اسلامی را عبور دادند و در روز‌های حادثه پای کار بودند. جنگ را جوانان اداره کردند و به سامان رساندند. در عرصه‌های علمی و تکنولوژی به نقاط برجسته‌ای رسیدیم و در بسیاری از موارد در شمار ۱۰ کشور اول جهان هستیم و در برخی از آن‌ها در فهرست ۵ کشور اول جهان هستیم یا در اقتدار نظامی جزو هفت کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آییم و نقش اصلی را جوان‌ها داشتند.

وی افزود: این جوان‌ها هستند که در دهه‌های آینده صاحبان انقلاب خواهند بود؛ بنابراین تاکید رهبر انقلاب بر به‌کارگیری جوانان است. در این بیانیه هم اگر دقت شود در موارد عدیده‌ای نام جوانان برده می‌شود و پرشمارترین واژه که حضرت آقا در این بیانیه بکار بردند مسئله جوانان است. آنچه لازم است این است که توصیه‌های این بیانیه باید قانونی شود و برای آن قانون وضع شود. دشمن سعی می‌کند ما ندانیم در کدام نقطه ایستاده‌ایم، ولی رهبری نشان دادند ما در بلندای تاریخ هستیم و در پیچ بزرگ تاریخ که آغاز شده و ادامه دارد، این ما هستیم که در بسیاری از عرصه‌ها حرف اول را می‌زنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی قطب‌بندی جهان را به‌هم ریخت، خاطرنشان کرد: در گذشته دو قطب و دو بلوک شرق و غرب در دنیا بودند، ولی انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت یک قطب جدیدی ایجاد کرد. قطب شرق امروز به موزه تاریخ رفته و قطب غرب هم در حالی‌که برای ما رجز می‌خوانند خودشان در چالش‌های شدید دست و پا می‌زنند. نمونه آن وضعیت کنونی آمریکا است که ۲۲ تریلیون دلار بدهی دارد که غیر قابل پرداخت است، فرانسه با جلیقه زد‌ها روبه‌رو است و آلمان چند روزه گذشته اعلام نگرانی کرده که جنبش جلیقه زرد‌ها در آلمان هم گسترش پیدا کند. رهبر معظم انقلاب نشان دادند ما در نقطه بلندی ایستادیم و بایستی ضمن اینکه قدر این مقطع بلند را می‌دانیم از حرکت بازنمانیم.
 
منبع: تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
دلار 13 هزار تومنی
300 درصد تورم
فقر
بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
کفتم که دوره بعدشریعتمداری را رئیس جمهور .

تاتمام مشکلات کشور حل.آمریکارابه زانو درآوریم واسرائیل غاصب راازبین ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
احسنت به آقای شریعت مداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اقاي شريعتمداري دوست داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
باید این امریکا رو زیر پا له کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
انشاالله این جوانها وارد گود شوندودر گام بعد به یاری خدا دست اختلاسگران مفسدان فتنه گران دزدان رشوه خواران و... سریعا قطع شود تا انقلاب بتواند به رشد سریع خود بدون دست انداز حرکت کند انکه از دامش رهیدیم برنهاده دام دیگر مرگ بر امریکا باید باسیاست دشمن را زپای دراوریم دشمن زیاد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
کاش این دولت را انتخاب نمیکردین.کاش قبل از ۲سال باقیمانده استعفا بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
تو گام اول که له شدیم زیر فشار گرانی
Germany
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
فعلا امریکا بعنوان راهزن و دزد دریایی دارد برای اروپا دردسر درست می کند و میخواهد تصمیم های خود را براین قاره تحمیل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
شما کجا ایستادید اقای شریعتمداری