راهکار‌های دولت و مجلس برای نظارت بر قیمت‌ها در شب عید

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که نمایندگان از افزایش قیمت خودرو در جلسه غیرعلنی انتقاد کردند، گفت: دولت و مجلس به دنبال راهکار برای نظارت بیشتر بر قیمت‌ها است.

راهکار‌های دولت و مجلس برای نظارت بر قیمت‌ها در شب عیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بررسی بودجه سال ۱۳۹۸ پرداخت.

وی توضیح داد: در ابتدای جلسه غیرعلنی، رییس مجلس شورای اسلامی دستاورد‌های سفرش به ژاپن را تبیین کرد. ایشان از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران در دیدار‌های خود با مقامات ژاپن دفاع کرده و بار دیگر رییس جمهور بی‌نزاکت آمریکا را به چالش کشیده است. همچنین نخست وزیر ژاپن در دیدار با آقای لاریجانی از باقی ماندن ایران در برجام قدردانی کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از توضیحات رییس مجلس شورای اسلامی، آقای تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق مصوبات کمیسیون درباره بودجه سال ۱۳۹۸ را تشریح کرد. این‌که باید همه مسائل کشور در بودجه لحاظ شود. بعد از صحبت‌های ایشان بنده از برخورد دولت و مجلس شورای اسلامی با بودجه فرهنگی گلایه داشتم و خواستار رسیدگی به این موضوع شدم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت در جلسه غیرعلنی گفت: وزیر نفت بحث بورس نفت را برای نمایندگان تشریح کرد. این‌که مجلس شورای اسلامی چه مجوز‌هایی را به دولت برای بورس نفت داده است. سپس نوبت آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد که اشاره‌ای به اقدامات این وزارتخانه در تثبیت شغل‌های ایجاد شده در کشور در سال ۱۳۹۷ کرد و این‌که اجازه لطمه وارد شدن به واحد‌های معدنی را نمی‌دهد.

حسن‌پور ادامه داد: آقای رحمانی از عدم تخصیص‌ها درباره صادرات گلایه داشت. این‌که از ۱،۳۰۰ میلیارد ریال مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره بحث صادرات تاکنون رقم قابل توجهی محقق نشده است که رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این صحبت‌ها تاکید داشت که این موارد باید در دولت مطرح شود انتظار نمایندگان آن است که وزرا نتایج و پیگیری‌های خود را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه ضمن تاکید بر این‌که این وزارتخانه با چشمانی باز قیمت‌ها را رصد می‌کند مجدداً از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های کشاورزی و کنترل بیشتر در وضعیت بازار دفاع کرد و این‌که اگر بتوان ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای نهاده‌های دامی تامین کرد بر وضعیت بازار مسلط خواهیم بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: طبق توضیحات وزیر جهاد کشاورزی سه رقم از کالا‌ها همچون تخم‌مرغ و شکر هم‌اکنون زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود. سازمان حمایت از مصرف‌کننده از ۲۵ قلم کالای اساسی مقرر کرده که این سه قلم زیر قیمت تعیین شده به فروش برسند. درباره بحث مرغ هم ۱۰ درصد بیش از قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در بازار عرضه می‌شود که با کار گسترده در بحث تامین جوجه مورد نیاز مرغداری‌ها اظهار امیدواری شده که بتوان وضعیت بازار را کنترل کرد.

حسن‌پور با بیان این‌که قرار است در ادامه‌ی جلسه غیرعلنی رییس سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ نماینده به قید قرعه صحبت کنند، در جمع‌بندی گفت: در این جلسه نمایندگان به شدت از روند افزایش قیمت خودرو انتقاد داشته‌اند، ولی به طور کلی جو حاکم بر این جلسه اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به راهکاری جهت نظارت بیشتر بر قیمت‌ها در شب عید بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

بررسی بودجه ۹۸ در جلسه علنی و غیر علنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار