وزیر ارشاد در حاشیه تماشای یک نمایش در جشنواره تئاتر فجر:

«باغ خونی» روایتی هنرمندانه از مقطع تاریخی قائله گوهرشاد است

صالحی گفت: نمایش «باغ خونی» روایتی هنرمندانه و جذاب از مقطع تاریخی ایران است که باعث ارتباط دو نسل گذشته و آینده می‌شود.

باغ خونی روایتی هنرمندانه از مقطع تاریخی قائله گوهرشاد استسید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین شب حضور خود در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، در حاشیه تماشای اجرای نمایش «باغ خونی»، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این نمایش اظهار کرد: نمایش «باغ خونی» روایت خیلی خوبی بود و با هنر نمایش ارتباطی میان نسل حال حاضر با تاریخ گذشته ما ایجاد کرد. اتفاقاتی که از قبل بوده و ما امروز می‌توانیم آن رخدادها را با روایتی تازه ببینیم و بشنویم و برای امروز و آینده خود تفسیر‌های مختلفی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما می‌توانیم از روایات جدیدی که از گذشته‌ی ما بیان می‌شود درس بگیریم، اینکه چگونه می‌تواند خشونت‌هایی که در این فضای تاریخی پدید آمده، ولو به بهانه تجدد خواهی و به معنای مدرنیسم، چگونه شلاقی بوده بر فضای تاریخ ما و اینکه چگونه مردم ما با باورهای دیرینی که خود داشتند، مقابل خشونت پیشین و به ظاهر تجددگرایی ایستادگی کردند و در جنبش های مختلف حضور داشتند.

صالحی در پایان تایید کرد: «باغ خونی» روایتی خوب، جذاب و هنرمندانه از مقطع تاریخی قائله گوهرشاد بود و به واقع از بیان آن لذت بردم‌.

گفتنی است همچنین غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در هفتمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و در اولین روز حضور خود در جشنواره، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «باغ خونی» به کارگردانی امیر بشیری از مشهد نشست.

انتهای پیام/

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایش «باغ خونی» نشست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.