۱۱ روستای خراسان شمالی از نعمت گاز بهره‌مند نیستند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۱۱ روستای استان فاقد شرایط گاز رسانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۱۱ روستای استان به دلایل اینکه برخی از روستا‌ها کلاته هستند و به صورت فصلی دو تا سه خانوار در آن سکونت دارند، قرار گرفتن در محدوده خط انتقال گاز، رانشی بودن و . . .  هنوز گاز رسانی نشدند.

وی افزود: روستا‌های فاقد گاز استان شامل قاضی سفلی ، کی کی و گودالی سلاخ در بجنورد ، برج ذوالفقار در شیروان ، چهل دختران در اسفراین ، هاور ، ارناوه ، پست دره و منصور آباد در مانه و سملقان و اسلام آباد و گلمندره در گرمه است.

میربلوکی هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار را ۱۲۰ میلیون ریال عنوان کرد کرد و گفت: هزینه گاز رسانی به آبادی‌های باقی مانده بسیار بالاتر از این سرانه است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی شاخص بهره مندی از گاز در روستا‌های استان را ۹۸ و نیم درصد بیان کرد و افزود: شاخص بهره مندی از گاز در روستا‌های کشور ۸۱ درصد است.

وی ضریب گاز روستایی استان را ۱۷ و نیم درصد بیشتر از میانگین کشوری برشمرد و گفت: هم اکنون ۷۳۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی به سهمیه اشتراگذاری رایگان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته برای کمک به اشتراک پذیری در حوزه گاز محدودیت وجود داشت، اما هم اکنون این سقف برداشته شده است.

میربلوکی افزود: در طی چند سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتراک گذاری رایگان ۱۱ هزار و ۷۹۰ نفر از مددجویان این دو نهاد حمایتی هزینه شد.

انتهای پیام / ب 

مشعل گاز تنها در ۱۱ روستای خراسان شمالی روشن نیست

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرگت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.