سرپرست معاونت عمرانی استانداری تاکید کرد؛

بهره برداری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها در توسعه روستایی

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت: باید از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاری‌ها در توسعه روستایی استفاده کرد.

بهره برداری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها در توسعه روستاییبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، وحیدقربانی سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان گفت: این کارگروه در سه حوزه زیرساختی، فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بهره گیری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستایی و دهیاری‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: در هر منطقه حتی محرومترین نقاط استان ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برای توسعه وجود دارد که باید همه در کنار هم قرار گرفته و این توان را به عرصه تولید و توسعه آورده و زمینه اشتغال و رونق روستایی و معیشت آن‌ها را فراهم آورد.

محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به استان تخصیص یافته که ۴۰۸۰ میلیاردریال از آن، تسهیلات مصوب در بانک‌های عامل بوده و سرانجام برای ۳۵۳۰ میلیارد ریال، انعقادقرارداد بین بانک‌های عامل و متقاضیان تسهیلات صورت گرفته است.

وی افزود: تا کنون ۳۱۴۰ میلیاردریال تسهیلات به افراد و تعاونی‌ها پرداخت و زمینه ایجاد ۱۳۶۵۷ شغل جدید در روستا‌ها فراهم شده است.

سنجری با اشاره به مساله نظارت بر هزینه کرد این تسهیلات تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت مستمر بر هزینه کرد تسهیلات اشتغال روستایی دارند، چنان که این نحوه نظارت از سوی وزارتخانه به عنوان الگو معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: سود این تسهیلات در روستا‌های مرزی و محروم ۴ درصد و در سایرروستا‌ها ۶ درصد است.

انتهای پیام // ف. م
 

بهره برداری از ظرفیت شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاری‌ها در توسعه روستایی

برچسب ها: استانداری ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.