مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی:

ارزش بازار سوغات مشهد ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سال است/۱۶ هزار هنرمند در زمینه سنگ‌های قیمتی و زینتی در استان فعالیت می‌کنند

۱۶ هزار هنرمند در زمینه سنگ‌های قیمتی و زینتی فعالیت می‌کنند / ارزش بازار سوغات مشهد ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سال استمدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: بازار سوغات مشهد به دلیل سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی وخارجی ارزش ۳۶۰۰ میلیارد تومانی در سال دارد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،شکوه میرشاهی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی در دومین رویداد شتاب دهی به شبکه سازی صنایع دستی و سوغات با رویکرد سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها گفت: طبق برآورد‌های انجام شده سالانه در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان ارزش بازار سوغات در مشهد است که می‌تواند برای سرمایه گذران مناسب باشد.

وی افزود: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد و سفر سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به این شهر بازار خوبی را برای سوغات ایجاد کرده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم خراسان رضوی در کنار حوزه گردشگری، صنایع مربوطه به سنگ‌های زینتی است که قدمتی حدود ۸ هزار سال دارد که به این حوزه توجه زیادی نمی‌شود.

میرشاهی ادامه داد: ۲۲ نوع سنگ قیمتی و زینتی در معادن خراسان رضوی قابل برداشت است و همین امر باعث شده تا۱۶ هزار هنرمند در این عرصه مشغول فعالیت باشند و بازار۱۲۰ میلیارد تومانی در سال نیز به این حوزه اختصاص یابد که قابل توسعه است.

وی تصریح کرد: معرفی مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه و توجه علمی به بحث سنگ‌های قیمتی و تزئینی و آموزش فعالان این حوزه بتوانیم بازار خوبی را از آن استان کنیم.

انتهای پیام // ف. م
 

۲۲ نوع سنگ قیمتی و زینتی در معادن خراسان رضوی قابل برداشت است

برچسب ها: استانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.