رفت و آمد مشکوک و نگرانی از آینده والیبال!

حکم سرپرست فدراسیون والیبال در شرایطی برای خوشخبر زده شده که او در روز‌های پایانی ریاست ضیایی بر والیبال از سمتش برکنار شده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی، دو روز قبل در خبر‌ها آمده بود که با حکم افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال، امیر خوشخبر برای مدت دو سال مجددا به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال انتخاب شد. خوشخبر در روز‌های پایانی ریاست ضیایی بر والیبال از سمتش برکنار شده بود.


بیشتربخوانید: از برد و باخت تیم‌های بسکتبال و والیبال شهرداری قزوین تا برگزاری لیگ ملی بسکتبال با ویلچر در قزوین


در اینکه برخی از بازیکنان تیم ملی والیبال علاقه‌مند به خوشخبر هستند تردیدی نیست؛ خوشخبر که رشته تخصصی‌اش بسکتبال است به شکل عجیبی برکنار شد و برگشت، اما عجیب‌تر از همه آن بود که هیچ وقت دلیل این رفت و آمد‌ها بررسی نشد!

پنجم آبان ماه درست چند روز پس از برکناری خوشخبر، ضیایی رئیس وقت فدراسیون والیبال در گفتگو با یکی از سایت‌های خبری ابعاد تازه‌ای از این برکناری را آشکار ساخت. او گفت: من اگر برخی مسائل را پیگیری و کنکاش نمی‌کردم و برای تغییر نقاط مسموم اقدام نمی‌کردم، همه قربان صدقه من می‌رفتند؛ اما من همچنان برای خدمت به والیبال مقابل این افراد خواهم ایستاد. برخی که به بعضی افراد القاب عجیب مثل بزرگمرد می‌دهند، به آنان می‌گویم وای بر روزی که پرده‌ها بر افتد، اما فعلا برای حفظ آبروی افراد سکوت می‌کنم. البته این سکوت حدی خواهد داشت.

ضیایی در این مصاحبه همچنین به روابط حسنه سعید معروف و خوشخبر اشاره کرد و عنوان داشت: حدود دوماه پیش سعید معروف به همراه خوش خبر به دفتر شخصی من آمد و گفت: خوش خبر همه چیز من است 

ضیایی این حرف‌ها را زد و از ورزش رفت، اما از آن روز تا حالا یک نفر در دستگاه عریض و طویل ورزش - که اتفاقا یکی از معاونان آن هم یک دهه رئیس فدراسیون والیبال بود- رد حرف‌های ضیایی را نگرفت تا مشخص شود که او درست می‌گفت: یا اشتباه!

وقتی اهل ورزش سکوت وزارتخانه را در قبال این اتفاق می‌بیند دیگر تردیدی نمی‌کند که در بازگشت خوشخبر یک جریان که از آن به عنوان «جریان تصمیم گیرنده والیبال» نام برده می‌شود، نقش پررنگی داشته است. همان جریانی که به ظاهر چند ماه است از والیبال دل کنده، ولی هنوز تمام هوش و حواسش به این رشته ورزشی است!

دومین نکته در باب این ماجرا آن است که چرا و چگونه افشین داوری که از نظر قانونی تنها شش ماه می‌تواند سکان هدایت والیبال را برعهده داشته باشد، برای سرپرستی خوشخبر حکم دوساله می‌زند، مگر می‌شود افشین داوری این حکم را بدون مشورت یا بهتر بگوئیم اجازه مقامات مافوق زده باشد؟!

نکته سوم و آخر آنکه سه ماه قبل و پس از برکناری خوشخبر، سعید معروف کاپیتان تیم ملی بدترین الفاظ را علیه ضیایی رئیس‌وقت فدراسیون والیبال به کار برد. در آن زمان ضیایی مدعی شد معروف را به کمیته انضباطی می‌کشاند و حتی در مراجع قضایی از او شکایت می‌کند، ولی این کار را نکرد.

حالا که ضیایی رفته نه در فدراسیون والیبال و نه در وزارت ورزش بازهم یک نفر نتوانسته دلیل صحبت‌های معروف را جویا شود و از او بپرسد به چه دلیل آن صحبت‌ها را علیه رئیس‌فدراسیون والیبال انجام دادی؟

وقتی چنین جراتی نزد مدیران ورزش نیست باید نگران بازیکن سالاری در ورزش به ویژه والیبال شد، والیبالی که یکی از رشته‌های موفق ورزش ایران در دو دهه اخیر بوده و حیف است با اتفاقاتی از این دست از مدار پیشرفت خارج شود.

منبعک روزنامه کیهان

انتهای پیام/

آیا رفت آمدهای والیبالی به سود تیم ملی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار