تولید ۲۶ هزار تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

طی سال جاری، ۲۶ هزار تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید ۲۶ هزار تن گوشت قرمز در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: ۹ هزار تن گوشت مازاد نیز به استان‌های همجوار ارسال گردید.

وی افزود: بیش از ۴۵ درصد گوشت مصرفی استان، معادل ۱۰ هزار تن، توسط عشایر کوچرو در زمان استقرار در مناطق ییلاقی در نیمه نخست امسال تولید و روانه بازار مصرف شد.

مردانی اضافه کرد: از میزان گوشت قرمز تولیدی طی سال جاری، ۱۴ هزار تن گوشت دام سبک و مابقی گوشت دام سنگین بوده است.

وی، بارش‌های بهاری و غنی بودن اغلب مراتع مناطق ییلاقی و مهار و کنترل به موقع بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی را از عمده عوامل افزایش تولید گوشت قرمز در استان بیان کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای موفقیت آمیز طرح ترکیب ژنتیکی بیش از ۵ هزار رأس دام سبک طی سال جاری در روستا‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح در کیفیت تولید پروتئین دام تأثیر مستقیم دارد.

مردانی افزود: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژاد‌های پر تولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی انجام می‌شود.

وی همچنین از تولید ۱۹ هزار و ۱۰۳ تن محصولات لبنی توسط عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی استان خبر داد و اضافه کرد: عرضه محصولات دامی عشایر در فصل بهار، تعادل نسبی در قیمت گوشت و لبنیات استان فراهم خواهد نمود.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری با داشتن ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز

تولید ۹ هزار تن گوشت مازاد در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار