موقعیت اقتصادی کشور در حال حاضر عادی نیست

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: موقعیت اقتصادی کشور در حال حاضر عادی نیست و با قوانین عادی دیگر نمی‌توان شرایط غیرعادی را مدیریت کرد.

موقعیت اقتصادی کشور در حال حاضر عادی نیستبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در شصت‌ودومین نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در مشهد گفت: در سال ۹۳ مطالعه عمیقی در خصوص توسعه پایدار روستایی در اتاق بازرگانی مشهد صورت گرفت که اگر این مطالعه به‌روزرسانی شود در راستای برنامه استاندارد برای خراسان رضوی می‌تواند مفید باشد و نشان می‌دهد که تمرکز بر روی توسعه شهری مهاجرت روستاییان به شهر و افزایش حاشیه نشینی در شهر‌ها چیز دیگری ندارد.

شافعی با اشاره به اینکه واگذاری مسؤولیت گمرکات به اتاق‌های بازرگانی به وزیر اقتصاد پیشنهاد شده است، بیان کرد: در این طرح مسؤولیت گمرکات بر عهده اتاق بازرگانی است و این طرح در واقع الگو برداری از کشور ترکیه بوده که در راستای طرح توسط اتاق بازرگانی ایران تهیه و به وزیر اقتصاد داده شد که مورد توجه و استقبال هم قرار گرفت، در پی آن کرمانشاه برای مرز عراق و خراسان رضوی برای مرز دوغارون و سرخس به عنوان مناطق نمونه برای اجرای طرح واگذاری مسؤولیت گمرک به اتاق بازرگانی انتخاب شد.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت اقتصادی کشور در حال حاضر عادی نیست و با قوانین عادی دیگر نمی‌توان شرایط غیرعادی را مدیریت کرد، متذکر شد: باید بتوانیم سازوکاری را برای واحد‌های تولیدی تعریف کنیم که از تعطیلی این واحد‌ها جلوگیری کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: مشکلات مالیاتی باید از سر راه واحد‌های تولیدی و تولیدکنندگان برداشته شود تا بتوانیم اقتصاد را به جامعه برگردانیم.

ادامه این نشست استاندار خراسان رضوی گفت: نتیجه نهایی انقلاب اسلامی تحقق تمدن بزرگ ایرانی اسلامی است و برای دستیابی به این هدف بزرگ، باید زمینه‌هایی فراهم شود که در بخش اقتصادی، اتاق بازرگانی با همراهی فعالان صنعتی و تولیدی می‌تواند نقش آفرینی کند.

علیرضا رزم‌حسینی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید با شناسایی موانع اقتصادی موجود در مسیر تحقق تمدن بزرگ ایرانی اسلامی، برای رفع این موانع اعم از بروکراسی‌های اداری و قوانین مزاحم راهکار ارائه و در زمینه تفویض اختیارات از دولت و مجلس شورای اسلامی مطالبه‌گری کند، بیان کرد: مقام معظم رهبری از اینکه در مسیر اجرای فرمایشات شان مطابق بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات اساسی انجام گیرد، حتما خرسند خواهند شد و بنده هم به‌عنوان یک خدمت‌گذار از هر فعالیت اقتصادی در این مسیر حمایت می‌کنم.

وی افزود: تا زمانی که واحد‌های صنعتی و تولیدی در اختیار بانک‌ها، غیرفعال باشند، هیچ یک از نهاد‌های دولتی اعم از دارایی و تامین اجتماعی به مطالبات خود نخواهند رسید بنابراین باید زمینه واگذاری آن‌ها به صورت اقساط بلند مدت فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: خراسان رضوی به دلیل داشتن ظرفیت‌های متعدد در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی، می‌تواند در مسیر کاربردی کردن فرامین رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح کشور پیشرو باشد.

رزم حسینی از پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی ایران برای واگذاری گمرکات به اتاق بازرگانی هم استقبال کرد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: آخرین وضعیت واحد‌های غیرفعال که به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات و بدهی توسط بانک‌ها تملک شده اند، باید در قالب یک لیست، جمع آوری و منتشر شود تا فعالان اقتصادی متقاضی خرید این واحد‌ها اعلام آمادگی کنند.

رزم حسینی ادامه داد: تا زمانی که واحد‌های صنعتی و تولیدی در اختیار بانک ها، غیرفعال باشند، هیچ یک از نهاد‌های دولتی اعم از دارایی و تامین اجتماعی به مطالبات خود نخواهند رسید بنابراین باید زمینه واگذاری آن‌ها به صورت اقساط بلند مدت فراهم شود.
 
دیشب شصت‌ودومین نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در مشهد با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی و برخی از نمایندگان و مسؤولان استانی در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد.

انتهای پیام//ف. ح
 
 

مشکلات مالیاتی از سر راه واحد‌های تولیدی برداشته شود

 

منبع,فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.