کاستاریکا اقدام جنجالی نماینده گوایدو را محکوم کرد

دولت کاستاریکا اقدام نماینده خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، که سفارت این کشور در کاستاریکا را به کنترل خود درآورده است، محکوم کرد.

محکومیت نماینده خوان گوایدو از سوی دولت کاستاریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کاستاریکا با انتشار بیانیه‌ای از اقدام نماینده خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، در اشغال سفارت این کشور در کاستاریکا به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه از اشغال غیرقابل قبول ساختمان سفارت ونزوئلا در کاستاریکا توسط طرفداران خوان گوایدو ابراز تاسف می‌کند. بدین وسیله، ما اعتراض شدید خود را نسبت به اقدام «ماریا فاریا» نماینده دیپلماتیک گوایدو اعلام می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است وزارت خارجه در نظر دارد یک نامه اعتراضی در این خصوص به فوریا ارسال کند. «جورج آریازا» وزیر امور خارجه ونزوئلا، نیز اعتراض خود را نسبت به وضعیت سفارت این کشور در کارستاریکا ابزار داشته است. او در توئیترش نوشت: «دولت کاستاریکا موظف است طبق کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک و تضمین عملیات‌های عادی و امنیت کارکنان و دارایی‌های ما اقدامات لازم را انجام دهد».

وقتی خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد، کاستاریکا جزء نخستین کشور‌هایی بود که از این ادعا استقبال کرد. بلافاصله گوایدو سفیری را به این کشور اعزام کرد و کارلوس آلوارادو، رئیس‌جمهور کاستاریکا یک مهلت ۶۰ روزه به سفیر پیشین که از سوی نیکلاس مادورو معرفی شده بود، داد تا سفارت را تحویل دهد. اما فرستاده گوایدو به این مهلت ۶۰ روزه پایبند نبود و با اعمال زور و فشار سفارت را اشغال کرد.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از گوایدو حمایت می‌کنند. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. آمریکا و چند کشور غربی دیگر بلافاصله پس از این اقدام اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار