رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

برخی هر روز بر پیکره مدارس غیردولتی می‌تازند/ در هیچ کشوری تمام هزینه به عهده دولت نیست

زینی‌وند گفت: افرادی که خودشان در نظام تعلیم و تربیت سابقه دارند؛ هر روز بر پیکره مدارس غیردولتی می‌تازند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در نمایشگاه دستاورد‌های مدارس غیردولتی که در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد، اظهار کرد: سال آینده شاهد برگزاری این نمایشگاه در همه استان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: آینده از آن جامعه‌ای است که نظام آموزشی، نیروی نوجوان و نوجوان تربیت کند، سرمایه‌گذاری برای آموزش مهم‌ترین اصل است، هر کشوری که در این زمینه وارد شد؛ رشد یافت.

زینی وند با اشاره به پیشرفت کشور‌های شرق آسیا گفت: بررسی این کشور‌ها نشان داد که منابع انسانی سرمایه اصلی هر کشور است و در میزان توسعه یافتگی هر کشور چگونگی آموزش مورد توجه است، صاحب‌نظران معتقدند که آموزش و پرورش کارآمد و استفاده درست در تعلیم و تربیت مهم‌ترین عامل این رشد است.

۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه آموزش و پرورش را دولت تامین می‌کند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: در هیچ کشوری تمام هزینه به عهده دولت نیست و صرفا ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه آموزش و پرورش را دولت تامین می‌کنند و سایرین را مردم تقبل می‌کنند.

زینی وند بیان کرد: ساختار‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهد این مدارس را تحت عنوان خصوصی سازی تعبیر کنیم.

وی ادامه داد: همه سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی، گزینش و نظارت سختگیرانه در مدارس غیردولتی وجود دارد، اما افرادی که خودشان در نظام تعلیم و تربیت سابقه دارند و می‌دانند آموزش و پرورش نمی‌تواند همه هزینه‌ها را تامین کند هر روز بر پیکره مدارس غیردولتی می‌تازند.

زینی وند ادامه داد: زمانی با فرمان امام و تایید شورای نگهبان بخش عظیمی از اداره مدارس را به مردم دادند و قریب به اتفاق افرادی که اکنون در مدارس غیردولتی هستند در کسوت معلمی فعالیت داشتند تا به نظام تعلیم و تربیت خدمت کنند؛ افرادی که بعضا پاداش پایان خدمت خود را برای تاسیس مدارس غیردولتی گذاشتند و بی انصافی است که به آنها حمله شود؛ آن هم با نگاه سختگیرانه‌ای که به مدارس غیردولتی داریم.

وی یادآوری کرد: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان مدارس غیردولتی در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و تعداد قلیل مدارس غیردولتی شهر تهران با عدول از قانون شهریه، ماهیت مدارس غیردولتی را خدشه دار می‌کنند، آن مؤسساتی که بی‌توجه به این موضوع هستند باید موظف به رعایت قانون شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار