زینی‌وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

جزئیات آتش‌سوزی مدرسه زاهدان/ بی‌شک کوتاهی مسئولان منطقه در وقوع حادثه تاثیر داشته است

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی درباره آتش سوزی مدرسه زاهدان گفت: بی‌شک کوتاهی مسئولان در وقوع این حادثه تاثیر گذار بوده است.

تشکیل کارگروه بررسی ایمنی مدارس غیر دولتی/ قصور نظارت‌ها در حادثه مدرسه زاهدانمجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه آتش سوزی در مدرسه غیردولتی زاهدان اظهار کرد: مدرسه حادثه دیده حدود یک ماه پیش جابه‌جا شده بود و مکاتبه‌ای با سازمان نوسازی داشته است اما سازمان نوسازی برای بررسی شرایط و دادن مجوز اقدامی نکرده بود و این مدرسه به فعالیت خود بدون مجوز ادامه داده است.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس، ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش منطقه و اداره مدارس غیر دولتی منطقه بر نظارت‌ها کوتاهی و بی‌توجهی داشته‌اند علاوه بر اینکه مؤسس این فضای آموزشی هم در این زمینه بی‌تقصیر نبوده است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه جلسه‌ای برای بررسی ابعاد این قضیه دقایقی پیش برگزار شده بود، اظهار کرد: بنابر مفاد این جلسه تصمیم بر این شد تا کار گروهی برای بررسی بیشتر جوانب این حادثه تصویب شود تا افرادی که در بروز  این حادثه قصور کردند، شناسایی  شوند علاوه بر این موضوع با کمک شورای مؤسسان فرایند تأییدیه نوسازی، ظرفیت مدارس و ایمنی آن به اقتضای استان بار دیگر مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا شرایط بررسی شود.

علت حادثه مدرسه  زاهدان

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با اشاره به اینکه علت این آتش‌سوزی چراغ والوری بوده است که در مدرسه برای سیستم گرمایشی استفاده می‌‌شد گفت: حادثه در زنگ تفریح مدرسه رخ داده است، تعدادی از دانش‌آموزان وارد کلاس درس شدند که متأسفانه چراغ والور کلاس برگشته است؛ در این زمان مدیر مدرسه هم در اداره آموزش و پرورش حضور داشته و در مدرسه نبوده است.

زینی‌وند تصریح کرد: با توجه به شرایط استان، غریب به اتفاق مدارس زاهدان اعم از دولتی و غیر دولتی از طریق چراغ والور گرمایش را تأمین می‌کنند و بنابر اظهارات مدیر کل استان 7 هزار و 300 کلاس درس در این شرایط هستند که نگران بروز حوادث در آنها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود غیر دولتی بودن این مدرسه و خدمات ویژه‌ای که باید ارائه می‌داد چنین اتفاقی رخ داده است، گفت: پیگیر این موضوع هستیم و معتقدیم مدارس غیر دولتی نباید ادامه کار دهند یا در صورتی اجازه فعالیت خواهند داشت که فعالیت‌ و خدمات با کیفیتی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند اکنون هم حدود یک سالی است که بر کیفیت بخشی مدارس غیر دولتی تأکید داریم.

در صدور مجوز مدارس غیردولتی قطعا سخت گیرانه‌تر عمل می‌کنیم

زینی وند گفت: مدرسه را بازدید کردیم و شرایط نشان داد که واقعا اینگونه مدارس به هیچ وجه زیبنده مدارس غیردولتی نیست و از این به بعد در صدور مجوز مدارس غیردولتی قطعا سخت گیرانه تر عمل خواهیم کرد و در این مدرسه هم مسئولان منطقه بی شک کوتاهی داشتند.

گفتنی است؛ صبح امروز زینی وند به اتفاق مقام قضایی و انتظامی از مدرسه حادثه دیده اسوه حسنه برای بررسی شرایط بازدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
این دو معصوم در واقع شهیده ی راه دانش هستند اگر عزای عمومی اعلام نشود کم لطفی بزرگی به بازماندگان این عزیزان شده است ....
آخرین اخبار