۳۰ سال حبس در انتظار گوایدو در صورت بازگشت به ونزوئلا

بر اساس اعلام یک مقام ونزوئلایی، در صورتی که سردسته مخالفان کاراکاس -که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد- به ونزوئلا بازگردد، به ۳۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «خوآن کارلوس والدز»، معاون رئیس دیوان عالی ونزوئلا گفت در صورت بازداشت خوآن گوایدو، سردسته مخالفان که چندی پیش خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد، احتمالا او با حکم ۳۰ سال زندان مواجه می‌شود.

والدز گفت: او [گوآیدو] از چشم قانون پنهان مانده است.

معاون رئیس دیوان عالی ونزوئلا در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی می‌افتد اگر گوآیدو -که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد- به ونزوئلا باز گردند، گفت: او باید دستگیر و به زندان منتقل شود و احتمالا به ۳۰ سال زندان متهم شود.

وی افزود: دادستان ونزوئلا در حال حاضر، مشغول بررسی جرائمی است که گوایدو مرتکب شده است.

در همین حال، خوآن گوایدو که برای شرکت در نشست لیما به کلمبیا فرار کرده است در مصاحبه با شبکه ان تی ان ۲۴ گفته است با وجود خطر بازداشت، به ونزوئلا باز می‌گردد. او روز گذشته گفت: «ما این هفته به ونزوئلا برمی‌گردیم».

خوان گوایدو روز ۲۲ فوریه به مرز کلمبیا با کاراکاس رفت تا کمک‌هایی ارسالی از سوی آمریکا را که در آنجا جمع‌آوری شده بود وارد ونزوئلا کند. این در حالی است که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور، پذیرش این کمک‌ها را ممنوع اعلام کرده است. پس از آنکه تلاش‌های گوایدو جهت وادار کردن دولت برای ورود کمک‌های آمریکا ناکام ماند، او سپس با فرار از ونزوئلا در نشست لیما که در بوگوتا، پایتخت کلمبیا برگزار می‌شد، شرکت کرد.

گوایدو که پیشتر رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود در تاریخ ۲۳ ژانویه و چند روز پس از آنکه دیوان عالی ونزوئلا او را به عنوان رئیس مجلس ملی بی اعتبار دانست، خود را رئیس جمهور موقت خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در همین حال آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار