ادعای مداخله‌جویانه برزیل: ونزوئلا تحت هدایت گوایدو می‌تواند از عهده بازپرداخت بدهی‌های خود برآید

آنتونی همیلتون، معاون رئیس‌جمهور برزیل در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد تنها، دولتی که سردسته مخالفان ونزوئلا تشکیل دهد می‌تواند از عهده بازپرداخت بدهی‌های این کشور برآید.

ادعای مداخله‌جویانه برزیل: ونزوئلا تنها با رهبری دولت گوایدو می‌تواند از عهده بازپرداخت بدهی‌های خود برآیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونی همیلتون، معاون رئیس‌جمهور برزیل، در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد تنها دولتِ تحت هدایت خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا می‌تواند از عهده بازپرداخت همه بدهی‌های این کشور به چین برآید.

همیلتون که به منظور شرکت در نشست گروه لمیا در بوگوتا، پایتخت کلمبیا، به سر می‌بُرد در جمع خبرنگاران گفت: «چین همه آنچه را که ونزوئلا بدهکار است می‌خواهد، بدون توجه به دولت حاکم در این کشور». او در ادامه مدعی شد: «چین کاملا متوجه شده است که مادورو قصد ندارد چیزی به پکن بپردازد. گوایدو و گروهش کسانی هستند که قصد دارند وقتی بر سر قدرت آمدند این بدهی‌ها را بپردازند».

معاون رئیس‌جمهور برزیل اظهار داشت گزینه اقدام نظامی در ونزوئلا هیچگاه مطلوب کشورش نبوده، اما این کشور متعهد است فشار‌های «دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی» را بیشتر کند تا دولت نیکلاس مادورو را متوقف سازد.

برزیل از نخستین کشور‌هایی بود که از خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، حمایت کرد. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، مرز‌های خود را با برزیل بسته است تا مانع ورود کمک‌های آمریکا به گروه‌های مخالفان شود.

خوان کوایدو در پنجم ماه ژانویه به عنوان رئیس مجلس ملی ونزوئلا که در اختیار مخالفان بود برگزیده شد، کسی که اعتبارش از سال ۲۰۱۶ تاکنون توسط هیچ نهاد و یا ارگان سیاسی تایید نشده است. در ۲۳ ژانویه، چند روز پس از آنکه دادگاه عالی ونزوئلا انتخاب او را به عنوان رئیس مجلس بی‌اعتبار دانست، گوایدو خود را رئیس‌جمهور کشور خواند.

در پی این ماجرا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، گوایدو را عروسک خیمه‌شب بازی آمریکا خواند که در تلاش است کودتای طراحی شده از سوی واشنگتن را به اجرا گذارد. سازمان ملل و صلیب سرخ از واشنگتن خواسته‌اند کمک‌های غذایی به ونزوئلا را سیاسی نکند و این کمک‌ها را بدون رضایت دولت قانونی به آنجا نفرستد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
جالب همه برای دیگران نسخه می پیچند
آخرین اخبار