نگرانی مسئولان اپل از عقب افتادن این شرکت در ساخت گوشی‌های تاشو

یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل از نگرانی خود درباره عقب افتادن این شرکت در ساخت گوشی‌های تاشو خبر داد.

نگرانی مسئولان اپل از عقب افتادن این شرکت در ساخت گوشی‌های تاشوبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ، هوآوی، TCL و حتی شرکت‌های ناشناسی مانند انرجایزر عقیده دارند که گوشی‌های هوشمند تاشو بزرگترین فناوری نسل آینده خواهند بود اما اپل هیچ علاقه‌ای به تولید چنین دستگاه‌هایی نشان نداده و همین مسئله باعث نگرانی، استیو وزنیاک، یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل شده است.

وزنیاک در آخرین مصاحبه خود با مجله بلومبرگ اشاره کرده است که اپل مدت زمانی زیادی در عرصه‌های مختلف فناوری مانند Touch ID، Face ID و پرداخت آسان از طریق تلفن همراه پیشرو بود. هنوز هم متخصصان بر این عقیده هستند که شرکت اپل اولین شرکتی بود که یک گوشی با طراحی تمام نمایشگر یعنی iPhone X را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد. با این وجود، وزنیاک اعتراف کرد که این شرکت در تولید گوشی‌های تاشو در حال عقب افتادن است.

استیو وزنیاک روی خوشی به گوشی‌های هوشمند تاشو نشان داده و در مصاحبه خود عنوان کرده که قصد خرید یک نمونه از آن‌ها را دارد چراکه این فناوری می‌تواند بازار گوشی‌های هوشمند را به طور کلی تغییر دهد. رقیبان اپل، هوآوی و سامسونگ قصد دارند به زودی گوشی‌های خود را در بازار عرضه کنند و هنوز اپل تصمیمی برای ساختن گوشی تاشو ندارد. این در صورتی است که حتی اگر این کمپانی آمریکایی بخواهد یک مدل تاشو بسازد، می‌تواند دو سال دیگر آن را عرضه کند.

هرچند، تأخیر در معرفی این گوشی یک نکته منفی برای اپل به حساب خواهد آمد، سود‌هایی هم برای آن در پی خواهد داشت و این یعنی اپل می‌تواند به صورت بهتری روی محصول آینده خود کار کند و آن را بدون نقص تولید کند. نمونه‌های اولیه Galaxy Fold سامسونگ و Mate X هوآوی در نمایشگر خود دارای اشکال بودند. البته وزنیاک آنقدر هم نگران نیست چراکه اپل در حال توسعه‌ کسب و کارش بوده و خود را برای دوران پسا آیفون آماده کرده است. علاوه بر این وزنیاک باور دارد که اپل همیشه به صورت مخفیانه در حال تولید گجت‌های نوآورانه است و بعید است در صورت همه گیر شدن گوشی تاشو، محصول این چنینی عرضه نکند.


بیشتر بخوانید: سیستم عامل iOS 12 روی ۸۰ درصد از دستگاه‌های اپل نصب شده است


انتهای پیام/

ابراز نگرانی وزنیاک از عقب افتادن اپل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار