آغاز مذاکرات ترکیه و آمریکا برای خرید سامانه پاتریوت

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یک شبکه محلی اعلام کرد این کشور در حال مذاکره با آمریکا برای بررسی پیشنهاد کاخ سفید جهت خرید سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت است.

آغاز مذاکرات ترکیه و آمریکا برای خرید سامانه پاتریوتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یک شبکه محلی اعلام کرد این کشور در حال مذاکره با آمریکا برای بررسی پیشنهاد کاخ سفید جهت خرید سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت است.

چاووش‌اوغلو اعلام کرد: «آمریکایی‌ها واکنش مثبتی به نامه‌ای که دو سال قبل درباره پاتریوت به آن‌ها ارسال کردیم، نشان داده و متعاقبا مذاکرات آغاز شد.»

وی با بیان اینکه ایالات متحده اعلام کرده تمایل دارد سامانه‌های پاتریوت را به ترکیه بفروشد، بیان کرد که بعد از اعتراض آنکارا درباره زمان بندی فروش، طرف آمریکایی در جریان مذاکرات وعده داده که می‌تواند یک واحد از این سامانه‌ها را زودتر تحویل دهد.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که برای آنکارا تولید مشترک این سامانه‌ها با آمریکا مهم است و در مذاکرات دوجانبه مطرح شده است.

چاووش‌اوغلو در پاسخ به سوالی درباره شرط آمریکا برای فروش پاتریوت به ترکیه در ازای نخریدن سامانه‌های پدافندی S-۴۰۰ از روسیه نیز گفت: این سامانه‌ها در پاییز و تا پایان سال (۲۰۱۹) به ترکیه تحویل داده می‌شود. ما سامانه‌های اس-۴۰۰ را خریدیم، زیرا نمی‌توانستیم پاتریوت را بخریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار