وقتی دُردانه‌های کی‌روش به اصل خودشان برگشتند

برخی لژیونر ضعیف تیم ملی فوتبال ایران بعد از پایان جام ملت‌های آسیا در تیم‌های باشگاهی خود عملکرد ضعیفی داشتند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۳ روز از شکست ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا و از دست رفتن رویای صعود به فینال این رقابت‌ها می‌گذرد. شبی که با اشتباهات تاکتیکی کارلوس کی‌روش و از بین رفتن تمرکز بازیکنان تیم ملی، آرزوی ۸۰ میلیون ایرانی به باد رفت تا حسرت صعود به فینال بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی قاره کهن برای مردم کشورمان دست کم به ۴۷ سال برسد.

وقتی دُردانه های کی روش به اصل خودشان برگشتند

تیم ملی فوتبال کشورمان با ۱۲ لژیونر به نام‌های امیرعابدزاده (ماریتیمو پرتغال) میلاد محمدی (آخمت گروژنی روسیه) مرتضی پورعلی‌گنجی (یوپن بلژیک) مجید حسینی و وحید امیری (ترابزون اسپور ترکیه) امید ابراهیمی (الاهلی قطر) سامان قدوس (آمیان فرانسه) علیرضا جهانبخش (برایتون انگلیس) کریم انصاری فرد (ناتینگهام فارست انگلیس) رامین رضائیان (الشحانیه قطر) مهدی طارمی (الغرافه قطر) و سردار آزمون (روبین کازان روسیه) برای حضور در جام ملت‌های آسیا به امارات رفت.

علیرضا جهانبخش، آقای گل فصل گذشته لیگ هلند که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با قراردادی به ارزش ۲۵ میلیون پوند از آلکمار به برایتون انگلیس پیوست، در فصل جاری لیگ جزیره حتی سایه‌ای از توانایی‌های خود را هم نشان نداده است. او که در هفته‌های ابتدایی لیگ انگلیس به ندرت در ترکیب برایتون قرار می‌گرفت پس از مدتی به بازیکن ثابت مرغان دریایی (لقب تیم برایتون) تبدیل شد، اما آسیب دیدگی همسترینگ نگرانی‌ها درباره غیبت جهانبخش در جام ملت‌های آسیا را به اوج رساند و در نهایت وینگر تیم ملی در حالی از سوی کارلوس کی‌روش در فهرست نهایی نفرات اعزامی به امارات قرار گرفت که با توجه به وضعیت جسمانی اش حتی نمی‌توانست در ۲ بازی ابتدایی تیم ملی مقابل یمن و ویتنام هم بازی کند. جهانبخش از دیدار با عراق به ترکیب تیم ملی ایران اضافه شد، اما به غیر از گلی که در بازی با عمان به ثمر رساند کارایی خاصی در جام ملت‌ها از خود نشان نداد.

کی‌روش در حالی جهانبخش را برای ۴ بازی مقابل عراق، عمان، چین و ژاپن در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داد که مهدی ترابی و سامان قدوس در اوج آمادگی روی نیمکت تیم ملی بودند و به عنوان بازیکن ذخیره فرصت بازی پیدا می‌کردند!

جهانبخش پس از جام ملت‌های آسیا هم تنها در ۲ بازی برایتون مقابل تیم‌های دسته اولی وست برومویچ و دربی‌کانتی در دور چهارم و پنجم جام حذفی به صورت بازیکن ثابت وارد بازی شد، اما در سه دیدار لیگ برتری این تیم در مجموع فقط ۲۴ دقیقه مقابل برنلی بازی کرد.

این موضوع نشان می‌دهد جهانبخش با وجود اینکه گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه برایتون است هنوز نتوانسته از لحاظ فنی نظر سرمربی این تیم را نسبت به قرار گرفتن در ترکیب اصلی برایتون برای بازی‌های مهم جلب کند، اما کارلوس کی‌روش با وجود علم به ناآماده بودن جهانبخش به حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی ایران اصرار داشت.

دیگر بازیکنی که این روز‌ها از دوران اوج خود فاصله زیادی گرفته و حتی نمی‌تواند در یک تیم دسته اولی فوتبال انگلیس به عنوان بازیکن ذخیره روی نیمکت قرار بگیرد، کریم انصاری‌فرد است. کریم که سال گذشته دومین گلزن لیگ یونان لقب گرفت پس از کش و قوس‌های فراوان در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۸ فوتبال انگلیس به تیم قدیمی ناتینگهام فارست ملحق شد. شاید این موضوع که کاپیتان چهارم تیم ملی فوتبال ایران تاکنون تنها ۶ بار در رقابت‌های چمپیون شیپ انگلیس بازی کرده و در مجموع این بازی‌ها تنها ۴۴ دقیقه در ترکیب حاضر بوده است غیر قابل باور به نظر برسد، اما کی‌روش ترجیح داد انصاری‌فرد را هم با خود به امارات ببرد و روی نام بازیکنانی مانند علی علیپور خط قرمز بکشد.

انصاری‌فرد پس از جام ملت‌های آسیا تنها ۳ دقیقه در بازی با برنتفورد برای تیم مارتین اونیل بازی کرده و در ۲ دیدار اخیر ناتینگهام مقابل پرستون و دربی‌کانتی حتی نامش در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم نبوده است.

آخرین بازیکنی که بازی کردن او برای تیم ملی در ماه‌های اخیر سبب مطرح شدن انتقادات زیادی به کارلوس کی‌روش شد، رامین رضائیان است. این بازیکن تا حدود ۲ ماه مانده به آغاز جام ملت‌های آسیا در عضویت هیچ تیمی نبود، اما در نهایت با عقد قراردادی تا پایان فصل به تیم الشحانیه قطر پیوست. رضائیان که پیش از جام ملت‌های آسیا تنها ۴ بازی برای تیم قطری انجام داده پس از این رقابت‌ها هم در تمام بازی‌های الشحانیه حضور ثابتی داشته است، اما باید به این نکته اذعان کرد رامین در یکی از تیم‌های ضعیف لیگ ستارگان که اکنون در جایگاه هشتم جدول قرار داد عضو است. با این وجود کی‌روش در بازی‌های حساس مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا چشم خود را روی توانایی‌های وریا غفوری بست تا اشتباهات متوالی رضائیان در بازی با ژاپن به جام زهری برای تیم ملی تبدیل شود.

کارلوس کی‌روش با برخی تصمیم‌های اشتباه و بازی دادن به برخی لژیونر‌های ناآماده باعث شد ایران از رسیدن به فینال جام قهرمانی آسیا محروم شود و جالب اینجا است روند رو به افت این بازیکنان پس از پایان جام ملت‌های آسیا همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: لژیونرهای ایرانی، زیر نظر باشگاه هایشان ریکاوری می کنند

کدام تیم‌های مطرح فوتبال، لژیونر‌های ایران را می‌خواهند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
واقعا خداقوت