تاج:معامله‌ای صورت نگرفته است/ فدراسیون ارتباط خوبی با کی روش دارد و هنوز قسط آخر قرارداد او را پرداخت نکردیم/سرمربی تیم ملی را قبل از عید معرفی می‌کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گویی تلفنی به مسائل مختلف این روز‌های فوتبال اشاره کرد.

تاج:معامله‌ای صورت نگرفته است/ فدراسیون ارتباط خوبی با کی روش دارد و هنوز قسط آخر قرارداد او را پرداخت نکردیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با یکی از برنامه های تلویزیونی درباره اینکه شنیده می شود او با وزارت ورزش برای ادامه فعالیت در فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش معامله کرده است که به شرط حضورش در فدراسیون اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون از سمت خود کنار بروند، گفت: این حرف ها خوب نیست. به این سوال جواب می دهم اما واقعیت اینست که هیچ معامله ای صورت نگرفته و ما هم مکلف هستیم از تمام قوانین نظام جمهوری اسلامی پیروی کنیم. هیچکس فراتر از قانون نیست. من طبق قانون در فدراسیون هستم. روی اعضای هیئت رئیسه تفسیری وجود دارد. فدراسیون فوتبال جذاب است و یک نماینده مجلس حدود ۲۵۰ بار در برنامه های مختلف نسبت به فوتبال حرف زده است.

فعالیت به عنوان دبیرکل فدراسیون تمام وقت بود و مشمول قانون بازنشستگی می شد

او ادامه داد: برای ما این سوال به وجود آمده برخی نمایندگان تا چه اندازه به مردم اهمیت داده و به قیمت گوشت و امثال آن توجه دارند. به هرحال فوتبال جذاب است اما ابدا معامله ای نبوده است. باید قانون را هم اجرا کنیم. فعالیت به عنوان دبیرکل فدراسیون تمام وقت بود و مشمول قانون بازنشستگی می شد. به همین دلیل دبیر کل فدراسیون را تغییر دادم. شاید این دبیرکل جدید هم در ادامه تغییر دهم.

تاج تصریح کرد: برخی بازیکنان قدیمی تیم ملی مانند شکوری، نکیسا و ماجدی را وارد سیستممان کرده ایم که البته برای اداره فوتبال هم قابلیت لازم را دارند. انتخاب در فوتبال یک حرف و اداره فوتبال حرف دیگری است. در اساسنامه قید شده هیئت رئیسه فدراسیون باید با ۹ عضو برگزار شود و نامه ای هم به وزارت ورزش و جوانان نوشتیم که اگر اعضای هیئت رئیسه مشمول این قانون شوند باید تبعیت کنند. البته این اعضا کار اجرایی انجام نمی دهند. فراتر از قانون نیستیم و نخواهیم بود. تصمیم های خوبی هم در این زمینه می گیریم.

بهAFC اعلام کردیم که تیم ملی بانوان نمی تواند به فلسطین اشغالی برود  

تاج درباره دیپلماسی اش برای حل مشکل تیم بانوان گفت: تیم بانوان برای حضور در رقابت های مرحله دوم انتخابی المپیک باید به فلسطین اشغالی سفر می کرد اما بهAFC اعلام کردیم نمی توانیم به این کشور برویم. مذاکراتی با شیخ سلمان، وینزور جان و فیفا انجام دادم و به آنها گفتم در روادید ایرانی ها قید شده است نمی توانیم به سرزمین های اشغالی برویم. این سیاست کلی کشورمان است و از آن عدول نمی کنیم. با سعود المهندی، رئیس کمیته مسابقات AFC هم صحبت کردم و اکنون مسابقات به قطر افتاده است .

او درباره اینکه فکر می کند اینکه می گویند ایرانی ها خوش استقبال و بد بدرقه هستند درست است یا خیر، گفت: شاید تا حدی این موضوع درست باشد. درباره کی روش باید بگویم فدراسیون نسبت به او بدبدرقه نبود. فدراسیون همین الان هم ارتباط خوبی با کی روش دارد و حتی همین امروز درباره پولی که به حسابش ریخته ایم اما تاکنون آن را دریافت نکرده است مذاکرات خوبی داشتم. آخرین پولی که باید با کی روش تسویه کنیم. شب قبل از خروج کی روش از ایران هم با او مذاکره کردم و حتی زمان بازگشت تیم از امارات هم به استقبالشان رفتم.

او ادامه داد: یک شب پیش از اینکه کی روش ایران را ترک کند او را دیدم اما زمان خروجش از کشورمان به فرودگاه نرفتم.

کی روش هنوز از ما طلب دارد و قسط آخر قراردادش پرداخت نشده است

تاج درباره دلیل تمدید نشدن قرارداد کی روش بیان کرد: قرارداد کی روش با ایران تمام شده بود و با تفاهم همه چیز را پیش بردیم و اکنون هم تمام مسائل روی تفاهم است. البته کی روش هنوز از ما طلب دارد و قسط آخر قراردادش پرداخت نشده است. این پول را هم حواله کرده ایم اما AFC نتوانسته به حسابش بریزد. عملکرد کی روش را مثبت دیدم.

تاج افزود: او در مجموع قراردادش با ما حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار پول گرفت اما آورده او برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ۹/۵ میلیون دلار و ۱۱/۵ میلیون دلار هم برای جام جهانی روسیه بود. حامی مالی خوبی برای ما جذب کرد و برای صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا هم حدود ۲ میلیون دلار گرفتیم. پول هایی هم از فیفا گرفتیم تا حدود ۳ برابر پولی که به کی روش دادیم درآمدزایی داشته باشیم.

تاج تاکید کرد: فیفا پس از اینکه به ما پاداش می دهد اعلام می کند باید هشت درصدش را به مربی و ۲۵ درصدش را به بازیکنان برسانیم. به همین دلیل مقایسه کردن بازیکنان فوتبال با رشته های دیگر و حتی بازیکنان رشته های دیگر خود فدراسیون فوتبال درست نیست. شفاف می گویم دنبال مقایسه فوتبال با رشته های دیگر نباشید چراکه این قیاس کار درستی نیست. در فوتسال سوم دنیا و در فوتبال ساحلی تیم دوم هستیم. تیم بانوان فوتسالمان هم قهرمان آسیا شده است اما برای این موفقیت ها پاداش نمی گیریم و باید از سایر منابع مالی فدراسیون هزینه کنیم.

او درباره دلیل اصلی تمدید نشدن قرارداد کارلوس کی روش اظهار داشت: قبل از بازی های جام ملت های آسیا به فضایی رفتیم که تصمیم گرفتیم ابتدا ببینیم نتایج تیم ملی در جام ملتها چه می شود. چند روز قبل از شروع جام مسابقات هم در مصاحبه ای این موضوع را گفتم. بعد از بازی با ژاپن و شکست ما هر ۲ طرف به این جمع بندی رسیدیم که از هم جدا شویم. کی روش پس از جام ملتها از فدراسیون کلمبیا پیشنهاد داشت و در نهایت از تیم ملی ایران جدا شد.

تاج درباره روند انتخاب سرمربی جدید تیم ملی گفت: فرآیندمان به شکلی است که باید بتوانیم بار انتخاب سرمربی تیم ملی را بکشیم. درباره اینکه چه مربی انتخاب کنیم و چه برنامه ای داشته باشیم پلن هایی داریم. ارتباطمان همچنان با کی روش خوب است اما بهترین راه اینست که برای انتخاب سرمربی تحقیقاتی انجام دهیم. همین روز گذشته هم جلساتی داشته مذاکراتی هم انجام دادیم تا سرمربی را انتخاب کنیم.

ارزیابی کی روش از صحبتهایش درباره وزارت ورزش این بود که شاید یک عده مخالف او هستند

او درباره موضع گیری های کارلوس کی روش علیه وزارت ورزش و جوانان گفت: ارزیابی کی روش از صحبتهایش درباره وزارت ورزش این بود که شاید یک عده مخالف او هستند و در برخی مصاحبه هایش گلایه می کرد. این ارزیابی هایش را به خود من هم می گفت. برای پنهان کردن چیزی ندارم و اینهایی که می گویم عین واقعیت است.

تاج درباره ادعای محمدرضا داورزنی پیش از جام ملت ها مبنی بر اینکه کی روش پس از پایان این رقابت ها از ایران می رود، بیان کرد: این موضوعی که می گویید نشنیدم. کلی جنگیده و پای کی روش ایستادم اما همه می دانند کی روش با سرمربی پرسپولیس اختلاف داشت. زمانیکه او در ورزشگاه بود شعارهایی علیه کی روش دادند که این مشکلات را به خودم گفت. اطلاعیه کی روش هم سبب متشنج شدن فضا شد. به هر حال مدیر هم باید بعضی مواقع از چیزهایی بگذرد. بعضی مواقع به او می گفتم چیزی نگو و اگر انصاف را هم در نظر بگیریم با حرفه ای گری به حرف های من گوش داده و به آنها عمل می کرد. کی روش یک فرد حرفه ای بود ضوابط حرفه ای را هم رعایت می کرد و می دانست چه کار می کند. در کل ارزیابی من از حضور کی روش در ایران مثبت است.

تاج درباره اینکه شنیده می شد فدراسیون فوتبال حتی پول دندانپزشکی کی روش را هم پرداخت می کرد، اظهار داشت: این مسائل مهم است؟ به نظر من این موضوع برای تلویزیون خیلی مهم است اما چقدر می تواند برای مردم مهم باشد؟ چرا مردم از اینگونه سوال ها نمی پرسند؟ این مسائل از یک تفکر خاص می آید. تفاوت اینکه بگویم کی روش هزینه دندانپزشکی داشته یا نه چیست؟ فدراسیون فوتبال پشتوانه کی روش بود و شب آخر حضورش در کشورمان می گفت مردم ایران را دوست دارم. 

کی روش به قراردادش پایبند بود و کارهای مثبتی برای ما انجام داد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی روش همیشه ادعا می کرد ساختمان پک میراث او برای فوتبال ایران بوده است، گفت: او به قراردادش پایبند بود و کارهای مثبتی برای ما انجام داد. نمی گویم ساختمان پک را ساخت یا این ۲ زمین چمن را درست کرد اما پیگیری هایش قابل ستایش بود.

تاج درباره مطرح شدن نام وینچنتزو مونتلا ایتالیایی به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران بیان کرد: مونتلا کیست؟ می خواستم از شما بپرسم او کیست؟ می دانم مونتلا بازیکن تیم ملی ایتالیا بوده است اما هدفمان این است اگر اسمی وسط آمد و برخی هم شروع به تحلیل این اسم کردند سکوت کنیم. نظرم این نیست که اسامی در رسانه ها مطرح شود.

تلاش می کنم تا قبل از عید نوروز سرمربی تیم ملی را معرفی کنیم

او ادامه داد: در این مدت حتی برخی افراد که فوت کرده اند گزینه سرمربیگری تیم ملی کردند. تلاش می کنم تا قبل از عید نوروز سرمربی تیم ملی را معرفی کنیم. ضعف های قرارداد کی روش را هم در قرارداد سرمربی جدید لحاظ می کنیم. دوست دارم سرمربی تیم ملی بزرگسالان روی تیم های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید نظارت کند و به پایه ها توجه ویژه ای داشته باشد.

تاج درباره راهکارهایش برای حل مشکل حضور بانوان در ورزشگاه ها توضیح داد: ورود بانوان اصلی است که دنبال حلش هستیم و باید آن را ریشه ای حل کنیم. متاسفانه برخی ورزشگاه ها برای ورود بانوان زیر ساخت ندارند و باید این زیر ساخت ها تغییر کند. با مسئولان و نهادهای مربوطه هم صحبت کردم. همین امروز تیم بلاروس برای بازی با تیم بانوان ما به ایران می آید و من از تمام بانوان دعوت می کنم برای تماشای این بازی به ورزشگاه آرارات بروند.

وظیفه من حمایت از کی روش بود چراکه او سرمربی تیم ملی بود

تاج درباره مشکلات کی روش با پیشکسوتانی مانند علی کریمی گفت: وظیفه من حمایت از کی روش بود چراکه او سرمربی تیم ملی بود و من هم رئیس فدراسیون هستم. اکنون هم کی روش سرمربی کلمبیا است و اگر سرمربی جدید هم بیاید باید از او حمایت کنم. به شخصه  با هیچ کس زاویه ندارم.

او درباره اینکه در جریان بازی ایران و عراق با خیال راحت کنار یک خواننده لس آنجلسی نشسته و پس از صحبت های درگوشی جای خود را عوض کرد، اظهار داشت: من جایم را عوض نکردم. در حال صحبت با فرد دیگری بودم که آن خواننده خودش هم از جایش بلند شد. ضمن اینکه بین دو نیمه و زمان پذیرایی هم با هم رو به رو شدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال انتخاب برانکو به عنوان جانشین کارلوس کی روش گفت: ارزیابی ام از استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان مثبت است. همین امروز برای پیگیری مطالبات پرسپولیس ۲ نامه به فیفا و AFC ارسال کردیم. پرسپولیس کاری کرد کارستان و برانکو هم مدیریت خوبی داشت اما تا حدی این موفقیت ها در سایه بحث هایی که به وجود آمد گم شد. ارزیابی خودم از برانکو خیلی مثبت است و به شخصه اکنون پرسپولیس را مانند تیم ملی می‌دانم. ارزیابی من از عملکرد برانکو و شفر هم در پرسپولیس و استقلال مثبت است اما اینکه سرمربی تیم ملی یکی از این ۲ نفر باشد یا خیر باید صبر کنید تا فرآیند فدراسیون تکمیل شود.

 

بیشتر بخوانید:

قدردانی تاج از آزمون

هدیه ویژه تاج به کی روش

اشک‌های کی روش هنگام خداحافظی با ملی پوشان

تمام خاطرات ایران و کی‌روش در قاب تصویر

جانشین کی روش را شما انتخاب کنید

سرمربی هلندی به نیمکت تیم ملی ایران نزدیک شد

سرمربی اخراجی آمریکا در تیم ملی فوتبال ایران؟!


انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
با سلام با حرف های آقای تاج درآمدهای ایران در دو جام ملت ها و دو جام جهانی و پاداش های فیفا مشخص شد 8 سال ماندن کیروش در ایران بی حکمت نبوده کیروش بیش از چند برابر دست مزدش واقعآ در آمدزایی هم برای فدراسیون داشته و حضورش به درستی مثبت بوده با آرزوی موفقیت برای کارلوس کیروش عزیز هر جایی که هستی موفق باشی