معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد؛

۵۳ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی درقم توزیع می‌شود

کمالی مقدم گفت:درهفته منابع طبیعی گونه‌های سازگارباشرایط اقلیمی قم مانندکاج تهران،زیتون تلخ،ون وتوت نرک توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، رائد کمالی مقدم معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ظهر یکشنبه در نشست خبری که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد،گفت: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های بیولوژیکی در مناطق وسف و شرق قم اختصاص پیدا کرد که با اجرای این پروژه‌ها بوته کاری و پوشش گیاهی در ۴۲ هکتار از مساحت وسف انجام و ۴۲۰ هکتار از منطقه شرق قم با استفاده از گونه اسفناج وحشی احیا شد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه ۵۳ هزار اصله نهال برای توزیع در میان اقشار مختلف مردم خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته انتظار داریم این آمار با به ۱۰۰ هزار اصله نهال برسد تا در هفته منابع طبیعی میان مردم توزیع شود.

وی مهمترین مراتع استان قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شرق قم و جاده گرمسار از مراتع مهم استان قم هستند که برای اجرای پروژه‌های بیولوژیکی در این مناطق مشارکت‌های مردمی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآورشد: در هفته منابع طبیعی گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی استان قم مانند کاج تهران، زیتون تلخ، ون و توت نرک توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

۵۳ هزار اصله نهال در قم توزیع می‌شود

برچسب ها: حقوق شهروندی ، نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار