وکلای مدیر مالی شرکت هواوی از کانادا شکایت کردند

وکلای منگ وانگ ژو، مدیر مالی شرکت هواوی که پیشتر در کانادا بازداشت شد، از دولت این کشور به دلیل نقض حقوق و حریم شخصی موکلشان شکایت کردند.

وکلای مدیر مالی شرکت هواوی از دولت کانادا شکایت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وکلای «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد شرکت هواوی که پیشتر در کانادا بازداشت شده بود، از دولت کانادا، آژانس خدمات مرزی و همچنین پلیس فدرال این کشور به دلیل رعایت نکردن حقوق موکلشان در جریان بازداشت و بازجویی از او، شکایت کردند.

وکلای مدیر مالی شرکت هواوی روز جمعه در یک دادخواست در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا در غرب کانادا اعلام کردند شیوه‌ای که افسران کانادایی برای به دست آوردن اطلاعات و مدارک از منگ استفاده کرده بودند، نقض کامل منشور حقوق و آزادی‌های کاناداست.

در ادامه این دادخواست آمده است نیرو‌های آژانس خدمات مرزی دولت کانادا هم از عمد حکم بازداشت فوری موکلشان را به تأخیر انداختند تا در اقدامی غیرقانونی منگ را پیش از بازداشت مورد بازجویی قرار دهند.

وکلای او همچنین در متن این شکایت نامه اعلام کردند منگ وانگ ژو همه دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه‌ای و رمز آن‌ها را در اختیار ماموران مرزی قرار داده بود؛ اما آن‌ها در اقدامی غیرقانونی، دستگاه‌های وی را باز کرده و محتوای آن را مورد بررسی قرار دادند و چمدان او را هم تفتیش کردند که این نقض حریم شخصی محسوب می‌شود.

منگ وانگ ژو اول دسامبر سال گذشته میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فروش محصولات شرکت هواوی به ایران در ونکوور کانادا بازداشت شد. به دنبال بازداشت او، وزارت خارجه چین سفیر آمریکا را به منظور بیان اعتراض شدید کشورش احضار کرد. چین همچنین سفیر این کشور در کانادا را هم فراخواند و از اتاوا خواست تا منگ وانگ ژو را فورا آزاد کند. منگ وانگ ژو چندی بعد طی حکمی با اعلام قرار وثیقه ۷/۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

هواوی در حال حاضر بزرگترین شرکت ارائه‌کننده سامانه‌های ارتباطی در جهان است. در حال حاضر ۴۵ شرکت از مجموع ۵۰ شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هواوی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کانادا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار