نصب تابلو‌های معرفی بافت تاریخی شهر کرمان/ توزیع مرغ منجمد و گوشت از ۱۵ اسفند در کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت : پیگیر تابلو‌های معرفی بافت‌های تاریخی کرمان هستیم و امیدواریم بتوانیم با پشتیبانی دیگر سازمان ها به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرخی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ،در ابتدا کارگروه تسهیلات نوروزی گزارشی از نمایشگاه کرمان در تهران و نمایشگاه صنایع دستی در شهر کرمان ارائه داد و غرفه استان کرمان در نمایشگاه تهران را یکی از بهترین غرفه‌ها عنوان کرد.

وی یکی از اقدامات این سازمان را برطرف کردن مشکلات باغ شاهزاده دانست.

فرخی افزود: تهیه کلیپ از ۴ نقطه استان کرمان با زیر نویس انگلیسی و ارائه برای پخش در هواپیمایی ماهان، قطار‌های رجا و اتوبوس‌ها یکی از کار‌های این سازمان عنوان کرد.

وی بیان داشت: پیگیر تابلو‌های بافت‌های تاریخی کرمان هستیم و امیدواریم بتوانیم با پشتیبانی دیگر سازمان ها به اتمام برسد.

فرخی با بیان اینکه نقشه گردشگری برای ایام نوروز آماده شده است ابراز امیدواریی کرد بتوانیم آن را چاپ کنیم.

موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان گفت :در کرمان نمایشگاه دایمی وجود ندارد و قرار شد سه سوله بلا استفاده در جاده باغین به عنوان مجموعه نمایشگاهی احداث که هم کارگاه و هم برای عرضه کالاها استفاده شود.

وی افزود:سیاه چادر در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها  برپامی شود؛ که هم گردشگران  استفاده کند و هدف دیگر ما کاهش تلفات جاده ای با دیدار و استراحت افراد در کنار این سیاه چادر ها محقق خواهدشد همچنین هماهنگی بین دستگاه‌ها صورت گرفته که در همه نقاط ورودی پایگاه زده شود ، مقرر شده است  امسال چادر حذف و کانکس نصب شود تا راهنما‌ها درآن مستقر و سفره هفت سین و سیاه چادر در کنار آن‌ها قرار گیرد.

موسوی گفت: در تلاشیم مشکلات بنا‌هایی  از جمله ؛ باغ شاهزاده، شهداد، باغ فتح آباد، خانه حاج آقا علی و میمند برطرف شود همچنین تیم‌های گشت نوروز از مکان‌های مختلف بازدید و قرار شد ضعف‌ها برطرف شود.

وی افزود: روشنایی ورودی شهر‌ها تامین ،تابلو‌های گردشگران به دو زبان فارسی و انگلیسی نصب و راهنما‌ها گردشگران را در بنا‌های تاریخی همراهی کنند.

موسوی یادآور شد: قرار است فرمانداران با بررسی مکان‌های تاریخی و مساجد نواقص را برطرف کنند.

فلاح مسئول کارگروه امداد و نجات تسهیلات نوروزی و مدیرعامل  جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در حوزه امداد و نجات ۵۰ پایگاه در ایام نوروز شامل؛ ۳۰ پایگاه ثابت و ۱۲ موقت، ۸ مرکز پیام مستقر شوند.

وی نیز از اقداماتی در حوزه جوانان سخن گفت و افزود: هدف از این تیم‌ها پیشگیری از حوادث و ارائه فرهنگ رانندگی است.

فلاح بیان داشت: در هلال احمر بیش از هزار نفر فعال هستند و نامی که برای آن هابرگزیده شده است به نام نوروزبانان بی نوروز است.

نماینده فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه از اجرای طرح ترافیکی، امنیتی و انتظامی و فعال سازی ۸۰ ایستگاه نوروزی در این ایام سخن گفت.

حسینی نژاد  مسئول کمیته نظارت بر ستاد تنظیم بازار گفت: طرح نظارتی از ابتدای بهمن اجرا و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کالا‌ها و خدمات مورد نیاز مردم و مسافران تامین شده است افزود: ۵۲۳ تن سیب و ۱۲۰۰ تن پرتقال کرمان تامین شده است .

حسینی نژاد از توزیع گوشت منجمد مرغ و گوشت از ۱۵ اسفند  و  تامین روغن و برنج و توزیع آن سخن گفت.

وی از حضور ۶۵۹ ناظر افتخاری در استان کرمان خبر داد.

انتهای پیام/ی

تامین میوه شب عید در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار