با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در اصفهان صورت گرفت:

افتتاح و بهره برداری از ۷ طرح عمرانی در شهر جدید بهارستان

پیش از ظهر چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ۷ طرح عمرانی مهم شرکت عمران بهارستان به بهره برداری رسید و ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت شرکت عمران شهر جدید بهارستان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،افتتاح و بهره‌برداری از یادمان گلزار شهدای گمنام، بهره‌برداری از بوستان مهر بهارستان به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با هزینه قریب به ۲ میلیارد تومان، بهره‌برداری از تکمیل مساجد حضرت فاطمه (س) به مساحت ۳۰۰ مترمربع کاشیکاری و با هزینه ۱۳۰ میلیون تومان، مسجد حضرت معصومه (س) با مساحت ۹۰۰ مترمربع و هزینه ۳۷۰ میلیون تومان، و مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) با مساحت ۵۰۰ مترمربع و هزینه ۲۵۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از بازسازی مدرسه امام علی (ع) با مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از آماده‌سازی و تکمیل محلات مراحل دو و سه بهارستان با مساحت ۵ میلیون مترمربع و هزینه ۸ میلیارد تومان، بهره‌برداری از بازسازی قنات حجت آباد با طول یک هزار و ۲۴۲ متر و هزینه ۵۰۰ میلیون تومان، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ۷ مرکز محله با مساحت ۱۷۴ هزار مترمربع و با هزینه ۵۲ میلیارد تومان از برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهر جدید بهارستان بود.

در مراسم افتتاح و بهره برداری از ۷ طرح عمرانی در شهر جدید بهارستان، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در تلاش است با ساخت مسکن در کشور و شهر‌های جدید تعادل بخشی در زمینه قیمت و عرضه مسکن ایجاد کند، اظهار داشت: بر این اساس ساخت ۲۰۰ هزار واحد بر عهده شهر‌های جدید از جمله بهارستان قرار گرفته است و در این راستا در بهارستان فرآیند انتخاب انبوه سازان در حال انجام است.

وی ابراز داشت: امیدواریم با ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در مجموعه وزارت راه شهرسازی در سال‌های آینده به نتیجه می‌رسد، تعادل منطقی میان عرضه وتقاضای مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه ایجاد شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید بیان داشت: امروز کلنگ ۲۰۰ واحد از مجموعه یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهر‌های جدید در مرحله اول، در شهر جدید بهارستان بر زمین زده شد که در مدت دو سال به پایان می‌رسد.

طاهرخانی در ارتباط با روند ساخت این واحد‌ها ادامه داد: ما از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و عمومی استفاده می‌کنیم و زمین و پروانه را در اختیار سرمایه گذاران گذاشته و آن‌ها وظیفه ساخت مسکن را برعهده می‌گیرند و انتهای کار براساس آورده طرفین به نوعی واحد‌های مسکونی تقسیم خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف ما رونق عرضه مسکن است و بار مالی خاصی به دولت تحمیل نمی‌شود، مدت زمان در نظر گرفته شده برای اتمام کل طرح سه ساله است.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از یادمان گلزار شهدای گمنام در بهارستان ابراز داشت: این مجموعه‌ها از جمله بنا‌های هویت بخش مجموعه شهر‌های جدید است که باید در شهر‌های جدید جدی گرفته شود تا مکان جذابی برای حضور مردم و همبستگی آن‌ها و یادآور فداکاری‌ها و ایثار‌های رزمندگان و مردم در دوران دفاع مقدس باشد.

در این مراسم حجت الاسلام زینعلی امام جمعه بهارستان نیز با اشاره به اینکه بهره برداری از یادمان گلزار شهدای گمنام را هدیه‌ای از طرف شرکت عمران به مردم خوب بهارستان می‌دانیم، بیان داشت: امیدواریم این نوع اتفاقات به شکل مستمر برای ساخت مساجد و محافل فرهنگی در این شهر بیشتر رخ دهد.
 
انتهای پیام/م
 

متعادل شدن عرضه وتقاضای مسکن با ساخت ۴۰۰ هزار واحدمسکونی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار