تمایل اصفهانی ها به خرید خانه های نُقلی

تورم بی سابقه و افزایش چند برابری قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، مردم اصفهان را به خرید خانه‌های ۵۰ الی ۷۰ متری و در حاشیه شهر سوق داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: تداوم رکود تورمی در بازار مسکن، مردم را به سمت خرید آپارتمان‌های ۵۰، ۷۰ و در نهایت ۱۰۰ متری سوق داده و این در حالی است که ساخت‌وساز‌های زیر متراژ ۷۰ متر به ندرت در اصفهان وجود دارد.

رسول جهانگیری افزود: امسال با توجه به نوسانات بازار ارز، طلا و ...، خریدوفروش مسکن در اواخر تابستان و اوایل پاییز نسبت به سال‌های گذشته دچار رکود تورمی و افزایش بی‌رویه قیمت شد و حتی در برخی مناطق تا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شاهد افزایش قیمت بودیم که این موجب کاهش خرید مردم شد.

وی  با تاکید بر اینکه بیشترین خریدوفروش مسکن در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهر اصفهان که قدرت خرید مردم به آن‌ها نزدیک بود، انجام شد ادامه داد: در حال حاضر در اصفهان مسکن و آپارتمان کمتر از متری ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان حتی در حاشیه شهر برای معامله نداریم و بالاترین قیمت مسکن متری ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است.

کاهش جمعیت و تمایل به خانه‌های کوچک

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: جامعه ایرانی، جوان است و آرام‌آرام به سمت بدون فرزندی و زندگی‌های دو نفره و یا مجردی می‌رود که در این شرایط مردم تمایل به خرید آپارتمان‌های ۵۰، ۷۰ و در نهایت ۱۰۰ متری دارند.

جهانگیری ادامه داد: حدود چهار سال گذشته که بازار مسکن رونق گرفت، هر فردی با هر تخصصی که سرمایه‌ای داشت، وارد حرفه ساخت‌وساز شد، اما متناسب با نیاز مردم ساخت‌وساز‌ها انجام نشد درحالی‌که امروز تقاضای مردم آپارتمان‌های زیر متراژ ۱۰۰ متر در اصفهان است. 

 
انتهای پیام/م 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.