نکات مهم و طلایی برای رانندگی در جاده‌های کوهستانی و برفی

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره رانندگی صحیح در استان‌های شمالی کشور گفت: رانندگی در جاده‌های کوهستانی و کویری متفاوت است و رانندگان به علت تراکم جمعیتی بالا در حاشیه راه‌ها باید بیشتر دقت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی اصغر مهری  معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا  اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام نوروز تقریبا همه هموطنان اقدام به سفر می‌کنند، بنابراین اگر معبر یا مقصد سفر‌های آن‌ها استان‌های شمالی کشور است؛ توصیه می‌شود با توجه به شرایط رانندگی در جاده‌های برون شهری استان‌های شمالی به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نکات مهم و طلایی برای رانندگی در جاده‌های کوهستانی و برفی

وی اضافه کرد: معمولا در استان‌های شمالی، فاصله شهر‌ها از یکدیگر حداکثر بین ۵ تا ۳۰ کیلومتر است و این استان‌ها دارای شهر‌ها و روستا‌های زیاد و با تراکم جمعیتی بالا در حاشیه راه‌های اصلی و فرعی هستند.

سرهنگ مهری افزود: وجود هوای متبوع، جاذبه‌های فراوان زیارتی، سیاحتی، طبیعی، مناظر بسیار بدیع و خدادادی، وجود جنگل و اراضی کشاورزی در حاشیه مناطق مسکونی و جاده‌های برون شهری و تنوع اقلیم جغرافیایی از دیگر جاذبه‌های معابر شهری و جاده‌های استان‌های زیبای شمالی کشور محسوب می‌شوند. عمدتا شهر‌های بزرگ این استان‌ها فاقد کنار گذر (کمربندی) برون شهری و تقاطع‌های غیرهم سطح است و تقریبا بیشتر معابر برون شهری آن‌ها معابر فرعی و روستایی هستند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور افزود: وجود تقاطع‌های زیاد فرعی و اصلی و وجود بریدگی‌های غیر ایمن نسبتا زیاد در وسط بزرگراه‌های برون شهری آن‌ها برای دور زدن وسائل نقلیه به مسیر مخالف، مشکلاتی را ایجاد می‌کند که این ویژگی ها، از نقطه نظر ترافیکی شرایطی را برای جاده‌های این استان‌ها رقم می‌زند.

وی اضفه کرد: مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت است از عبور ترافیک اصلی کشوری و اختلاط آن با ترافیک شهری و محلی استان، استفاده بیش از حد مردم از موتورسیکلت آن هم با چند نفر ترک نشین. همچنین تقریبا در تمام ساعات شبانه روز استفاده از موتورسیکلت برای تردد‌های بین شهری که انواع وسائل نقلیه سنگین و سبک، تند رو و کندرو در آن در حرکت هستند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: عبور بسیار زیاد عابران پیاده از عرض معابر، تردد ادوات کشاورزی کند رو در سطح معابر اصلی، عبور دادن احشام اهلی یا عبور احشام وحشی از سطح راه‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های جاده‌های استان‌های شمالی کشور است؛ لذا این شرایط حکم می‌کند که در فصل مسافرت‌ها بویژه نوروز اولا شهروندان این استان‌ها باید خودشان مقررات عبور و مرور و ترافیک را بسیار بیشتر از مسافران رعایت کنند تا دچار حوادث رانندگی نشوند و رانندگان وسائل نقلیه مخصوصا مسافران، به این شرایطی که بیان شد خیلی توجه داشته باشند و ضمن رعایت سرعت مطمئنه، مواظب حرکت موتورسواران و عابران پیاده باشند تا سفری ایمن و خاطره انگیز در معابر استان‌های شمالی داشته باشند.

منبع: پرشین خودرو

انتهای پیام/

نکات کلیدی درباره رانندگی صحیح در استان‌های شمالی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار