تشدید بازرسی های بهداشتی برای ایام نوروز در زرند

فرماندار زرند در دوازدهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بر تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حبیب الله خنجری فرماندار زرند در آخرین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی سال جاری شهرستان، با اشاره به در پیش رو بودن سال نو و شروع حجم بالای مسافرت‌های نوروزی و اینکه شهرستان زرند در موقعیت جغرافیای خاصی به جهت مسافرت به دیگر نقاط زیارتی و سیاحتی کشور قرار گرفته است، بر لزوم تشدید پایش‌های مستمر، نظارت و بازرسی بهداشتی بر اماکن عمومی و حساس شهرستان، تاکید کرد.

وی افزود: نظارت و تشدید بازرسی بهداشت محیطی از کلیه اماکن عمومی با در نظر گرفتن اولویت اماکن حساس از جمله، سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی، اماکن مختلف بین راهی حوزه استفاظی شهرستان، مهمانسراها، اقامتگاه‌ها و جایگاه‌های اسکان مسافران نوروزی، پارک ها، تفرجگاه ها، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، آب شرب، ایستگاه راه آهن و ترمینال‌های مسافربری، دفع صحیح پسماند و فاضلاب و... باید در دستور کار جدی دستگاه‌های ذیربط خصوصا شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گیرد.

فرماندار زرند با بیان اینکه تمامی مصوبات شورای سلامت و همچنین ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان باید اجرایی گردد خاطر نشان کرد: گزارشات بصورت منظم به فرمانداری ارسال گردد و با دستگاهی که مصوبات را اجرایی نکند و یا تعلل عمدی و یا سهوی در آن بوجود آید، با دستگاه مورد نظر طبق قوانین برخورد خواهد شد.

مسئول اداره بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت زرند نیز در این جلسه از آمادگی کامل بازرسین و ناظرین این اداره جهت سلامت نوروزی خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۱۰ اکیپ بسیج سلامت نوروزی از تاریخ ۲۰ اسفند الی ۲۰ فروردین ماه بصورت ویژه به نظارت و بازرسی از کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی بهداشتی و اماکن عمومی در سطح شهرستان می پردازند.

سید هادی امیری نسب بر لزوم توجه همشهریان و مسافرین  نوروزی به تاریخ تولید، انقضاء، شماره پروانه ساخت و کد بهداشتی محصولات غذایی خریداری شده تاکید کرد و اظهار داشت: مردم فهیم ما میتوانند با شماره گیری سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین شماره گیری ۳۳۴۲۰۰۷۴ واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان، به بیان نقطه نظرات، گزارش تخلفات و شکایات خود بپردازند و مامورین بهداشتی ما موظف به پیگیری در اسرع وقت هستند.

انتهای پیام/ی

تشدید نظارت بهداشتی در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار