رهبران دموکرات کنگره: ساخت دیوار مرزی با مکزیک به میلیون‌ها آمریکایی آسیب می‌زند

نانسی پلوسی و چاک شومر با انتشار بیانیه مشترک درخواست ترامپ برای تامین مالی ساخت دیوار مرزی را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و سناتور چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا در بیانیه ای مشترک درخواست جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تامین بودجه ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک را آسیب رساندن به میلیون ها آمریکایی خواندند.

ترامپ خواهان تخصیص هشت میلیارد و 600 میلیون دلار بودجه برای ساخت این دیوار مرزی شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است «رئیس جمهور ترامپ هنگامی که با خیره سری دولت (فدرال در آمریکا) را تعطیل کرد تا کار ساخت دیوار (مرزی با مکزیک) را که یک کار پرهزینه و ناکارآمد است و او پیشتر مدعی بود هزینه ساخت آن را از مکزیکی ها خواهد گرفت به پیش خواهد برد، به میلیون ها آمریکایی آسیب رساند و هرج و مرج گسترده ای به وجود آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کنگره از تامین بودجه درخواستی وی خودداری کرد و در نهایت ترامپ مجبور شد شکست را بپذیرد و دولت را از حالت تعطیلی خارج کند. اگر او بار دیگر چنین تلاشی به عمل آورد همین مسئله تکرار خواهد شد. ما امیدواریم که ترامپ از این ماجرا درس گرفته باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است در شرایطی که کشور ما با چالش هایی در زمینه فراهم آوردن فرصت های شغلی در آینده مواجه است، بهتر است این پول برای بازسازی آمریکا و برای آموزش و توسعه نیروی کار به منظور تصدی مشاغل هزینه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار