اجرای فاز نخست بهسازی در روستاهای نهاوند

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: فاز نخست بهسازی در ۹۱ روستای نهاوند اجرا شده است.

اجرای فاز نخست بهسازی در روستاهای نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا نثاری، رئیس بنیاد مسکن نهاوند با اشاره به اینکه اجرای این فاز بهسازی با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان اجرا شده است افزود: در حوزه اجرای طرح هادی در روستا‌های شهرستان نهاوند تاکنون فاز نخست بهســازی ۹۱ روســتا را با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان انجام شده که از این تعداد ۵۳ روستای آن به اتمام رسیده و ۳۸ روستا در دست اقدام است.

وی ادامه داد: از ۵۳ روستایی که فاز اول طرح هادی در آن‌ها به اجرا رســیده فاز دوم طرح هادی در ۱۲ روستا نیز انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

نثاری اظهار داشت: بنیاد مسکن نهاوند امسال جذب اعتبارات ملی و استانی و تخصیصی را در قالب ۳۱ پروژه در دستور کار خود قرار داده و پیشرفت فیزیکی مورد نظر تمام پروژه‌ها را مطابق برنامه زمان‌بندی به انجام رسانده است.

وی عنوان کرد: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۸ روستا در قالب ۲۳ هزار و ۴۵۰ خانوار و ۲۶ هزار و ۳۷۱ واحد مسکونی و جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار نفر است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند بیان کرد: موقعیــت جغرافیایی و اقلیمی شهرســتان و روســتا‌های تابعه، نیاز به توجه ویژه مســئولان را در ابعــاد مختلف اقتصادی، فرهنگــی، اجتماعی و گردشگری را می‌طلبد.

نثاری تاکید کرد: توسعه روستا‌ها و توجه به مسائل زیســت محیطی و کالبدی موجب رونق کسب و کار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و کاهش حاشــیه‌نشــینی و از همه مهم‌تر افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان می‌شود.

وی گفت: با توجه به وجود سراب‌های خروشان و این‌که این شهرستان قطب کشاورزی و گردشگری استان بوده، لذا ساماندهی فضا‌های کالبدی روســتا‌ها که در مسیر گردشــگری قراردارد به شدت احساس شده و یکی از اولویت‌های کاری این بنیاد است.

نثاری اظهار داشت: با حمایت‌هــای فرماندار از محل اعتبارات اســتانی و پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اعتبارات ملی شاهد تخصیص ویژه به موضوع بهسازی روستا‌های شهرستان و تحقق خواسته‌های به‌حق این روستاییان عزیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال اجرای زیرســازی و عملیات خاکی در ۳۷ روســتای شهرستان انجام شده که بالغ بر ۲۲۷ متر مربع از معابر روستایی شهرستان زیرسازی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند به ساماندهی مزار مطهر ۱۹۴ شهید اشاره واضافه کرد: تا ســال ۱۳۹۳ نیز افتخار ســاماندهی گلزار مطهر
شهدا در روستا‌ها به این بنیاد محول شده بود که مزار مطهر ۱۹۴ شهید گرانقدر شهرستان در قالب ۱۶ گلزار روستایی ساماندهی شد.
انتهای پیام/ج

فاز نخست بهسازی در ۹۱ روستای نهاوند اجرا شده است

برچسب ها: بنیاد مسکن ، بهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.