شورای اروپا: تمدید برکسیت تنها با «درخواست منطقی» ممکن است

رئیس شورای اروپا اعلام کرد تمدید ماده ۵۰ برکسیت تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که «درخواستی منطقی» از سوی انگلیس برای آن مطرح شده باشد.

شورای اتحادیه اروپا: تمدید برکسیت تنها با «درخواست منطقی» ممکن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، چند دقیقه پس از آنکه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس شب گذشته (سه شنبه) اعلام کرد طرح اصلاح شده برکسیت در مجلس این کشور با ۲۴۲ رای در برابر ۳۹۱ رای رد شد، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد برای به تعویق انداختن برکسیت باید یک درخواست «منطقی» از سوی انگلیس مطرح شود.

رئیس شورای اروپا در این بیانیه اظهار کرد: «باید برای به تعویق افتادن برکسیت یک درخواست منطقی از سوی انگلیس مطرح شود. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا این درخواست را بررسی کرده و با یکدلی در مورد آن تصمیم خواهند گرفت. اعضای این اتحادیه انتظار دارند توجیهی منطقی برای تعویق احتمالی و طول مدت آن وجود داشته باشد».

مجلس عوام انگلیس قرار است چهارشنبه (امروز) در مورد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رأی‌گیری کند اما رئیس شورای اروپا به روشنی تاکید کرده است که این اتحادیه هیچ تمایلی به مذاکره دوباره با نخست‌وزیر انگلیس بر سر توافق به دست آمده ندارد.

دونالد توسک در بیانیه خود افزود: «ما از نتیجه رای‌گیری متاسف و ناامید هستیم که دولت انگلیس قادر نیست نظر اکثریت را برای توافق خروج که در ماه نوامبر به دست آمد، جلب کند. از جانب طرف اروپایی ما هر کاری که ممکن بود برای این توافق انجام دادیم».

توسک در ادامه تاکید کرد که «به دلیل تضمین‌هایی که ما در ماه دسامبر، ژانویه و روز سه‌شنبه برای انگلیس فراهم کردیم، سخت است که به دنبال اقدامات بیشتر از سوی اتحادیه اروپا باشیم. راه حل آینده برای برکسیت باید تنها در لندن جستجو شود».

توافقنامه‌ای که پیش از این ترزا می‌ با بروکسل در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آورده بود در رای‌گیری ماه ژانویه در مجلس عوام این کشور رد شد. از آن زمان تاکنون نخست‌وزیر انگلیس برای ایجاد تغییراتی در توافقنامه تلاش کرده، اما به نظر می‌رسد تلاش‌های او در این خصوص بی‌ثمر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار