فعالیت ۴۱۲ باشگاه کتابخوان در گیلان/ املش بیشترین باشگاه را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت ۴۱۲ باشگاه کتابخوان در استان خبر داد.

فعالیت ۴۱۲ باشگاه کتابخوان در گیلان/ املش بیشترین باشگاه را داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در حال حاضر ۴۱۲ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در استان فعال است که شهرستان املش با ۱۵۶ باشگاه بیشترین باشگاه‌های کتابخوانی را دارد.

وی افزود: پرورش خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و عادت دادن کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی از مهم‌ترین اهداف باشگاه‌های کتابخوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه یک دوره آموزش دو روزه برای مربیان و تسهیل‌گران نیز برگزار شده است، گفت: جام باشگاه‌های کتابخوان در شهرستان‌های مختلف استان گیلان با همکاری ادارات ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، بهزیستی و نهاد کتابخانه‌ها برگزار شد.

فیروز فاضلی از تقدیر باشگاه‌های کتابخوان در استان خبر داد و افزود: باشگاه «پر مغز‌های فومنی» در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور حائز مقام شد و مهدکودک «دنیای شاد» از شهرستان رشت نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شده است.

وی، با بیان اینکه فعالان حاضر در جام باشگاه‌های کتابخوانی استان گیلان ۶۵۰ نامه درباره کتاب و کتابخوانی نوشتند، گفت: ۶۵۴ فیلم که اکثراً نیز موبایلی هستند توسط این اعضا تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تقدیر از ۴۲ عضو برگزیده جام باشگاه‌های کتابخوان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ نفر تسهیل‌گر یا مربی، ۱۱ نفر در حوزه نقاشی و نامه به نویسنده، یک کتاب‌فروش، چهار رئیس اداره و کارشناس، هشت داور و یک نفر در بخش شاهنامه‌خوانی بودند.

 

انتهای پیام/م.ع

۴۱۲ باشگاه کتابخوان در گیلان فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.