فیسبوک ۱.۵ میلیون ویدئو از حادثه تروریستی نیوزیلند را حذف کرد

طی ۲۴ ساعت پس از حادثه کشتار مسلمانان نیوزیلند در دو مسجد شهر کرایست چرچ، فیسبوک ۱.۵ میلیون ویدئو مرتبط با این حادثه را از این شبکه اجتماعی حذف کرد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش حادثه دلخراشی برای مسمانان نیوزیلند رخ داد. چند نفر اقدام به قتل عام و به رگبار بستن افرادی کردند که در دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند بودند. این تروریست‌ها حتی تصاویر زنده اقدام سنگدلانه خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند. در جریان تیراندازی به مسلمانان در دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

امروز فیسبوک اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته چیزی در حدود ۱.۵ میلیون ویدئو منتشر شده از این حادثه را از شبکه اجتماعی خود در کل دنیا حذف کرده است. این شرکت دلایل خود را برای این اقدام دارد.

شرکت فیسبوک این خبر را با انتشار پستی در توئیتر منتشر کرد. این شرکت گفت: «ما در ۲۴ ساعت بعد از این حملات ۱.۵ میلیون ویدئو که شامل تصاویر این حادثه بودند از شبکه اجتماعی خود حذف کردیم. از بین آن‌ها ۱.۵ میلیون ویدئو در مرحله انتشار حذف شدند.»

در ضمن این شرکت اعلام کرد که حتی تمام نسخه‌های ویرایش شده این حادثه را که شامل ویدئو‌های دلخراش هستند برای احترام به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی و نگرانی مقام‌های محلی از شبکه اجتماعی خود حذف می‌کند.

این حادثه در روز یکشنبه رخ داد. همانطور که پیش‌تر اشاره کرده بودیم این مهاجم از اقدام خونین خود به طور مستقیم فیلم گرفته و در فیسبوک منتشر می‌کرد. مدت زمان این ویدئو ۱۷ دقیقه است. گفته می‌شود که مقامات نیوزیلند خواستار صحبت کردن با مسئولان فیسبوک در مورد قابلیت پخش زنده فیلم هستند. مطمئنا این شرکت باید فکر بهتری برای محدود کردن این قابلیت کند. پخش مستقیم و بدون فیلتر این شبکه اجتماعی ممکن است حتی حوادث بدتری را ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: نقش تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی در حادثه تروریستی نیوزیلند


انتهای پیام/

اقدام فیسبوک برای حذف فیلم‌های حادثه تروریستی نیوزیلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.