لاسجردى در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جمهوریت و اسلامیت در بیانیه گام دوم دو مفهوم مکمل در کنار یکدیگرند

عضو حزب موتلفه اسلامى گفت: در بیانیه گام دوم تلاش شده بحث جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو مفهوم مکمل کنار هم تعریف شوند.

جمهوریت و اسلامیت در بیانیه گام دوم دو مفهوم مکمل در کنار یکدیگرندحسن لاسجردی، دبیر کمیته سیاسی حزب موتلفه‌ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری در رابطه با بحث جمهوریت و اسلامیت، گفت: هیچ نظامی مانند جمهوری اسلامی را نمی‌توان یافت  که اسلامیت و جمهوریت نظام در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها بر این باورند جمهوریت با مبانی اندیشه‌های مذهبی همراهی ندارد و در تلاش‌اند مفهوم مأنوس جمهوری اسلامی را از معنا خالی کنند به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به منظور نشان دادن موضوع اساسی همراهی اندیشه‌های مذهبی با رأی، نظر و اراده مردمی، بحث جمهوریت و اسلامیت را در کنار هم قرار دادند و در بیانیه گام دوم تلاش شده است بحث جمهوریت و اسلامیت را به عنوان دو مفهوم سازگار و تکمیل کننده یکدیگر قابل توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم با محوریت استقلال، مطرح کرد: موضوع استقلال در ادبیات سیاسی یک موضوع همگانی است چرا که همه کشور‌ها به دنبال داشتن توانایی و ظرفیت متکی به خود بودن یا بهره گیری از عوامل و لوازم برای خود اتکایی هستند.

لاسجردی افزود: در مفهوم انقلاب‌ها باید نگاه مجددی کرد چرا که در گذشته به ویژه در اندیشه‌های چپ، انقلاب‌ها را به گونه‌ای مستقل و استقلال خواهانه می‌دانستند به این خاطر از هر نوع ارتباطات و رایزنی با عناصر و کشور‌های دیگر پرهیز می‌کردند و این را معنای استقلال می‌دانستند.

وی در پایان تصریح کرد: اما در شرایط فعلی توجه به زندگی مرتبط امروز جهان مفهوم استقلال متنوع‌تر و کامل‌تر از گذشته شده است چرا که کشوری که مستقل است و هنر، توان استفاده از پتانسیل و همه عناصر جهان فعلی را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار