برگزاری مرحله دوم آزمون المپیاد علمی دانش آموزی در قائم‌شهر

مرحله دوم آزمون المپیاد علمی از سوم تا ششم اردیبهشت ماه امسال در قائم‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسفندیار نظری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آزمون مرحله دوم المپیاد علمی از سوم تا ششم اردیبهشت ماه به‌صورت متمرکز در قائم‌شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در مرحله جهانی پذیرفته شوند ضمن اینکه به عضویت بنیاد ملی نخبگان در می‌آیند، در هر دانشگاه و هر رشته‌ای که بخواهند بدون کنکور می‌توانند تحصیل کنند.

نظری با بیان اینکه امسال از ۹ هزار و ۲۶۶ دانش آموز مازندرانی شرکت کننده در المپیاد علمی ۵۸۶ نفر به مرحله دوم راه یافتند، گفت: با توجه به قابلیت‌های بالای دانش‌آموزان مازندران پیش‌بینی می‌شود در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و سلول‌های بنیادین و حتی کامپیوتر رتبه‌های خوبی کسب کنیم.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: امسال برای نخستین بار رشته جغرافیا در المپیاد‌ها گنجانده شد که در همین سال نخست، ۲۹ نفر از مازندران در این رشته پذیرفته شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

وی گفت: رشته‌های جغرافیا، ادبی و سلول‌های بنیادین تا سطح کشوری است، اما سایر رشته‌ها تا رقابت‌های جهانی استمرار خواهد یافت.

نظری افزود: برای هدایت درست و تقویت این دانش‌آموزان در مرحله دوم المپیاد، با هماهنگی ستاد المپیاد استان دوره‌های آمادگی برگزار می‌شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: سه مرکز تیزهوشان «تنکابن»، «بابل» و ناحیه یک ساری را به‌عنوان مراکز آماده‌سازی دانش‌آموزان در نظر شده است.

وی گفت: در مرکز بابل، کلاس‌های آمادگی برای تمام رشته‌ها دایر است، اما در تنکابن و ساری ناحیه یک، رشته‌های «ادبی، ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست» دایر خواهد بود.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان مرحله اول المپیاد این فرصت را خواهند داشت از ۲۰ فروردین تا اول اردیبهشت در این کلاس‌ها که با حضور اساتید مجرّبی از باشگاه دانش‌پژوهان جوان تهران دعوت شدند، شرکت کنند.

انتهای پیام/آ

فراهم کردن امکانات آموزشی برای درخشش دانش آموزان مازندرانی 

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.