سند تحول بنیادین الگوی مدارس شاهد مازندران

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: سند تحول بنیادین باید الگوی مدارس شاهد باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در دوره آموزشی کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ویژه مدیران مدارس شاهد متوسطه دوم با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید الگوی مدارس شاهد باشد، گفت: کلید واژه سند تحول بنیادین یادگیری در بستر مدرسه است.

وی افزود: باید برای دانش‌آموزان فرصتِ انتخاب، شادی کردن، مهارت تفکر، گفتگو و تحمل همنوع و مهارت کسب و کار و کارآفرینی در مدارس شاهد فراهم شود.

نظری مدرسه را بستری برای تربیت مطلوب دانسته و تأکید کرد: کارآفرینی از جمله تأکیدات مهم رهبری است و اصلی‌ترین بستر لازم برای آموزش کارآفرینی مدارس هستند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران توانایی تغییر را مهم‌ترین مولفه سواد در قرن حاضر معرفی کرد، افزود: یونسکو افراد باسواد را افرادی می‌داند که توانایی تغییر داشته باشند و باسواد کسی است که بتواند با آموخته‌هایش تغییر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد جزو مدارس خاص نیست، گفت: باید برای مدارس شاهد برنامه‌های ویژه علمی و تربیتی داشته باشیم، بازدید‌ها و اردو‌های علمی بگذاریم، به جلب اعتماد هرچه بیشتر اولیا بپردازیم، و نسبت به دانش‌آموزان مهربانانه و دلسوزانه رفتار کنیم و در زمینه توجه به دانش و مهارت، ایجاد انگیزه و تعامل و ارتباط بکوشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: دنیای امروز دنیای تصمیم‌گیری است و مدیران باید در لحظه تصمیم بگیرند و لازمه این مهم، آمادگی ذهنی است.

انتهای پیام/آ

فراهم آوری مهارت کسب و کار و کارآفرینی در مدارس شاهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.