مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم عنوان کرد؛

آبخوانداری عامل کنترل سیل در قم شد/اجرای۵۰۰سازه آبخیزداری دراراضی بالا دست شهر قم

سجادی گفت:۱۳۵پروژه درچند سال اخیربا اعتبارات صندوق توسعه ملی وسازمان مدیریت بحران اجراشده که ازبروز خسارات ناشی ازسیل درقم جلوگیری کرده است .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید محمد تقی سجادی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هفت سیستم آبخوانداری یا همان تغذیه مصنوعی در مناطق بالادست قم اجرا شده است گفت: در بارندگی‌های اخیر شهر قم که ۳۹ میلی متر بوده است این سیستم فعال شد و توانست در کنترل سیل ورودی به شهر قم بخوبی نقش ایفا کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه تا کنون ۵۰۰سازه آبخیزداری نیز در اراضی بالا دست شهر قم اجرا شده است عنوان کرد: ۱۳۵پروژه آن در چند سال اخیر با اعتبارات صندوق توسعه ملی و سازمان مدیریت بحران اجرا شده که نقش تنظیمی، تاخیری، کنترلی و ذخیره‌ای داشته و توانسته است از بروز خسارات ناشی از سیل در قم جلوگیری کند ضمن آنکه باعث افزایش دبی آب چشمه‌ها و قنوات شده است.

سجادی تصریح کرد: در عین حال از ۳۳۵هزار هکتار اراضی بالا دست شهر قم تنها در ۷۰هزار هکتار آن این طرح اجرا شده و لازم است استان از محل اعتبارات ملی و استانی برای حدود ۲۷۰هزار هکتار باقی مانده اعتبارات لازم را فراهم کند تا شهر قم به‌طور کامل از هرگونه خسارت ناشی از سیل مصون بماند.

انتهای پیام/ح

آبخوانداری عامل کنترل سیل در قم شد

برچسب ها: سیل ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.