نصب ۱۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر نصب ۱۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: احداث ۱۴ دوربین ثبت سرعت پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته و در برخی محور‌ها در مرحله پایانی است.

وی با اشاره به دایر بودن ۲۴ دوربین ثبت سرعت در محور‌های مواصلاتی افزود: دوربین‌های ثبت سرعت می‌تواند در رعایت فاصله طولی و سرعت خودرو‌ها و در نتیجه ایمنی جاده‌ها با کاهش تصادفات موثر باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه جریمه ناشی از عدم رعایت سرعت به درب منزل رانندگان ارسال می‌شود، افزود: در تلاش هستیم مدیریت این روند از سوی خود استان انجام شود.

رحمتی متذکر شد: استان اردبیل وضعیت مطلوبی در هوشمند سازی محور‌های مواصلاتی دارد و اولین استانی است که توانسته استدیو خبری در مرکز مدیریت راه‌های استان دایر کند.

وی با اشاره به پایش محور‌های مواصلاتی با ۳۸ دوربین نظارت تصویری تاکید کرد: دوربین‌های نظارت تصویری می‌تواند در کاهش انسداد جاده ها، مدیریت گره‌های ترافیکی و بررسی تصادفات کمک حال ما باشد.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل افزود: علاوه بر این ۶۴ سامانه تردد شمار نیز در محور‌های مواصلاتی استان فعال است که با ثبت تردد‌ها به ویژه در فصول خاص سال می‌تواند در سنجش تردد ورودی و خروجی استان موثر باشد.

رحمتی اظهار کرد: در محور اردبیل- آستارا سیستم توزین در حرکت نیز نصب شده و نصب یک مورد دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

فعالیت 64 سامانه تردد شمار در محورهای مواصلاتی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.