دهقانی فیروزآبادی در صحن علنی:

سپاه همانند خاری در چشم آمریکاست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا از سپاه شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است.

سپاه همانند خاری در چشم آمریکاستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال دهقانی فیروزآبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در واکنش به اقدام آمریکایی‌ها در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست نیرو‌های تروریستی، گفت: دخالت آمریکا در ایران تاریخ طولانی دارد و همواره آمریکا در فعالیت‌های ایران دخالت کرده و پس از گذشت زمان به این دخالت‌ها اعتراف کرده است.

وی افزود: کینه آمریکایی‌ها از ایران از زمان پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی شکل گرفته است، این کینه به این دلیل بوده که شعار جمهوری اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) شعار اصلی انقلاب را مقابله با سلطه آمریکا و دیکتاتوری و همچنین استقلال قرار دادند.

دهقان تصریح کرد: کینه آمریکا از سپاه از زمان جنگ تحمیلی تمام عیار ۸ ساله علیه ایران آغاز شده است، آمریکا ۲۵ سال قبل از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی در امور ایران دخالت و با کودتا حکومت مصدق را سرنگون کرد و سپس در زمان جنگ تحمیلی به صدام کمک کرده و سپس این فرد را از بین برد.

وی ادامه داد: ایران مسیر درست و عقلانی را طی کرده است، اظهار کرد: ایران در ابتدای پیروزی انقلاب با یک موجود وحشی به نام صدام روبه رو شده و با آن مقابله کرد در حالی که آمریکا و حکومت‌های مرتجع منطقه همانند عربستان و کویت از حکومت صدام حمایت کرده و سپس خود از ناحیه رژیم بعث آسیب دیدند.

عضو کمیسوین امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا و غرب تروریست‌ها را در غرب و شرق کشور ایجاد کردند که از دل آن القاعده به وجود آمد، گفت: در واقع آمریکایی‌ها با این اقدام مار در آستین پرورش می‌دادند که حادثه ۱۱ سپتامبر و منفجر کردن برج‌های دوقلو از جمله اقدامات این گروه‌های دست پرورده آمریکا بود. در زمان هدف قرار گرفتن حکومت قانونی سوریه توسط داعش آمریکایی‌ها و اطرافیانش از داعش حمایت کردند،

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برابر سوریه منطق درستی را پیش برد و رهبری از تمامیت ارضی سوریه و حکومت قانونی آن حمایت کرده و نیرو‌های قدس و مسلح به یاری سوری‌ها رفته و از حکومت قانونی این کشور حمایت کردند که آمریکا در این مورد نیز آرام آرام متوجه اشتباه خود در حمایت از داعش شد.

دهقان گفت: آمریکا از سپاه شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است، آمریکا همیشه مسیر غلط را رفته و ایران راه درست را طی کرده است که اشتباهات آمریکا در انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس، خروج از برجام و سایر معاهدات بین المللی و متصل کردن بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی خود را نشان می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: پایتخت آمریکا در اسرائیل بوده و آمریکایی‌ها ابزاری در دست نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هستند، آمریکایی‌ها شعار لیبرال دموکراسی را سر داده و عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند، اما قطعنامه‌های خود را نقض می‌کنند که ایران در برابر اقدامات آمریکایی‌ها مسیر عقلانیت را پیش گرفته و از این مقاومت سربلند و سرافراز بیرون می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار