استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های عراق اعلام کرد اقدام آمریکا در خصوص گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی هیچ ارزشی ندارد.

اقدام آمریکا علیه سپاه هیچ ارزشی نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، «اسامه سعیدی» استاد علوم سیاسی دانشگاه‌های عراق گفت: تصمیم دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) در مورد گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی هیچ ارزشی ندارد.

اسامه سعیدی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد هر کس تصمیم‌های مجازات‌گرایانه یکجانبه‌ای که آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون علیه این کشور اتخاذ کرده است، دنبال کرده باشد از اتخاذ تصمیم اخیر دولت آمریکا در مورد گنجاندن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی تعجب نخواهد کرد. از این رو با بررسی این تصمیم‌ها و ویژگی‌ها و جزئیات دقیق این تصمیم‌ها به این باور می‌رسیم که این تصمیم اخیر آمریکا به لحاظ عملی هیچ ارزشی ندارد. 

وی ادامه داد: هم اکنون در منطقه دو محور وجود دارد. یک محور، محور آمریکا و کشور‌های هم‌پیمان آمریکا است. محور دیگر محور روسیه و کشور‌های هم‌پیمان با روسیه است. از این رو بر اساس این دو محور، آمریکا و روسیه می‌کوشند که امتیاز بگیرند و کشوری را به سوی خود جذب کنند تا توازن راهبردی را به سود خود رقم بزنند. پس از آنکه تلاش‌ها برای سرنگونی دولت سوریه به شکست انجامید و همچنین سعودی نتوانست جنگ را در یمن پایان دهد و تحریم‌ها علیه ایران نتیجه بخش نبود و اتحادیه اروپا همراهی عمده‌ای با ایران از خود نشان داد هم اکنون توازن راهبردی به سود آمریکا نیست.  ترامپ که در آستانه انتخابات جدید قرار دارد معتقد است دستاورد‌هایی در درون آمریکا داشته است، اما در عرصه خارجی دستاوردی جز دیدار با رهبر کره شمالی نداشته است.

اسامه سعیدی تاکید کرد: آمریکا وقتی دشمنان خود را طبقه‌بندی می‌کند می‌گوید ایران دشمن عاقلی است و ترکیه را هم‌پیمانی سرکش و سعودی را هم‌پیمانی فرمانبردار می‌داند. بنابراین وقتی از ایران به عنوان دشمن دانا یاد می‌شود یعنی حد و حدود خود را می‌شناسد و این کشور به تعهدات و التزام‌های خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند است و در چارچوب مشخصی حرکت می‌کند بنابراین با آمریکا در چارچوبی منطقی رفتار می‌کند و در همین زمینه، در پاسخ به اقدام آمریکا که سپاه را گروه تروریستی تلقی کرده است ایران نیز بخشی از ارتش آمریکا را تروریستی دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار