هشدار آتش سوزی مراتع و جنگل‌های جنوب کرمان در تابستان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: باتوجه به رشد قابل توجه علفزار‌ها و مراتع نسبت به بارش‌های اخیر در جنوب کرمان به نظر می‌رسد در فصل گرم خطر آتش سوزی تهدیدی جدی برای جنگل‌ها و مراتع این منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با توجه به بارش‌های مطلوب در جنوب کرمان و رشد قابل توجه علفزار‌ها و مراتع به نظر می‌رسد در فصل گرم خطر آتش سوزی تهدیدی جدی برای جنگل‌ها و مراتع این منطقه باشد.

وی افزود: لذا با توجه به اینکه هم اکنون نیز در مناطق گرمسیر گونه‌های گیاهی یکساله رو به خشکی می‌روند اقدامات لازم در این خصوص از قبیل تهیه و استقرار تجهیزات لازم در مناطق حساس و همچنین اطلاع رسانی گسترده به ساکنین توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان پیش بینی شده است.

احمدی تصریح کرد: ستاد خبری ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به صورت شبانه روزی آماده دریافت هر گونه اطلاعات، اخبار و گزارش‌های مردمی مربوط به آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی، قاچاق محصولات فرعی جنگلی ومرتعی (زغال، چوب، گیاهان دارویی و...) است.
انتهای پیام /ی

خطر آتش سوزی در کمین مراتع کرمان

برچسب ها: آتش نشانی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار