نشست مدیر کل زندان‌های استان با مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان

در این نشست مدیرکل زندان‌های همدان و مهدی دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه تعامل مشترک بین دو دستگاه پرداختند

نشست مدیر کل زندان‌های همدان با مدیر کل صدا و سیمای مرکز همدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  پژمان پروین مدیرکل زندان‌های استان در این نشست ضمن تقدیر از همکاری مجموعه صدا و سیمای استان با اداره کل زندان‌ها به ارائه گزارشی از نحوه ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، بهداشتی و همچنین بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و روز نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان همدان) پرداخت.

 وی با بیان اینکه اقدامات تأمینی و تربیتی مهمترین رسالت سازمان زندان‌های کشور است، گفت: رسالت ما عمل به آیه شریفه "و من احیا‌ها فکأنما أحیا الناس جمیعا" است و بر اساس این آیه وقتی برای بازگشت یک نفر به آغوش خانواده و جامعه تلاش می‌شود مانند این است که جامعه‌ای را احیا نماید.

مدیرکل زندان‌های همدان افزود: اقدامات اصلاحی و تربیتی لازمه کار امنیتی است و امنیت زیر ساخت برنامه‌ها و اقدامات در زندان هاست.مدیر کل زندان‌های همدان در ادامه خاطر نشان کرد:امروز یکی از بزرگترین خدمات در سازمان زندان ها، انجام امور مرتبط با زندانی و خانواده زندانی است.

پروین یاد آور شد:خانواده زندانیان غالباً از اقشار آسیب پذیر جامعه می‌باشند وحمایت از این قشر آسیب پذیر از جمله وظایف ماست و برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه به بحث حبس و نقش وتاثیراتی که حبس در خانواده زندانیان دارد اشاره کرد و افزود: هر انسانی مسئول اعمال و کردار خویش است، اما در میان خانواده هر فرد شامل همسر و فرزندان، کسانی هستند که در بسیاری مواقع باید متحمل آثار اشتباه عضوی از خانواده شوند.

مدیرکل زندان‌های همدان  ادامه داد: یک دسته از عوارض زندانی شدن فرد متوجه همسر او می‌شود و دسته دیگر متوجه فرزندان شخص می‌شود ومشکلات زیادی را برای خانواده‌ها به بار می‌آورد.در ادامه مهدی دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ضمن تقدیر از اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان، به ارائه گزارش عملکردی از صدا و سیمای مرکز همدان پرداخت و در ادامه بر ضرورت تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین مجموعه زندان‌ها و صدا و سیما تاکید کرد.

وی افزود:صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، مسئولیت سنگین تولید برنامه‌های متنوع و متناسب با ذائقه‌های عموم مردم را بر عهده دارد.مهدی دهقان نیری افزود: امروزه بسیاری از مسایل پیش روی جامعه در حوزه نمایش رادیویی به مخاطبان ارائه می‌شود و در صدد هستیم ارتباط خود را با تمامی ارگان‌ها تقویت کرده و از ظرفیت آن‌ها برای آموزش و آگاهی بخشی استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز اداره کل زندان‌های استان را به استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود رسانه ملی به منظور تحقق اهداف سازمانی خود دعوت کرد.

گفتنی است ساخت فیلم کوتاه، برنامه‌های تولیدی، ساخت انیمیشن و سایربرنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

در این نشست جمعی از معاونین و مسئولان حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های همکاری و استفاده از ظرفیت‌های دو دستگاه بیان کردند.

انتهای پیام/د.ا

دیدار مدیر کل صدا  و سیما با مدیر کل زندان ها همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.