تغییر نسل مربیان در لیگ آزادگان

تیم های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور با مربیان جوان خود نتایج خوبی را کسب کرده اند.

تغییر نسل مربیان در لیگ آزادگانبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تکلیف تیم‌های صعود کننده لیگ دسته اول فوتبال کشور به لیگ برتر فوتبال کشور در حالی مشخص شد که سکان هدایت بیش از نیمی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را مربیان جوان بر عهده داشتند. این آمار خود می‌تواند نشان دهنده تغییر نسل مربیان فوتبال کشور باشد، با روی کار آمدن مربیان جوان به جای مربیان مسن‌تر در فوتبال کشورمان خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال، مخصوصا هواداران تیم‌های لیگ یک می‌توانند تغییر در سبک بازی تیم هایشان را بیشتر حس کنند.

از صعود تیم فوتبال شاهین بوشهر به لیگ برتر فوتبال کشور می‌توان به عنوان نقطه اوج حضور مربیان جوان در لیگ یک نام برد. جایی که عبدالله ویسی در رقابت با یک مربی با تجربه و مسن به نام وینگو بگوویچ، سایه به سایه این مربی کروات پیش رفت و همانند او تیمش را به لیگ برتر رساند. عبدالله ویسی همواره در لیست مربیان جوان و با کارنامه موفق در لیگ برتر و لیگ دسته اول قرار دارد و از اولین کسانی است که با درخشش در تیم‌هایی که در اختیار داشت راه را برای دیگر مربیان جوان نیز هموار کرد.

مجتبی حسینی از دیگر مربیان جوان شاغل در لیگ دسته اول بود که پس از درخشش با تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ برتر و یک دوره حضور در تیم فوتبال تراکتور سازی، مسیر حرکت در لیگ دسته اول را در پیش گرفت و به عنوان مربی تیم فوتبال گل ریحان کارش را در این لیگ آغاز کرد. این مربی ۴۴ ساله روز‌های خوبی را در تیم گل ریحان سپری کرد و توانست نام این تیم را به عنوان یکی از مدعیان حضور در لیگ برتر بر سر زبان‌ها بیاندازد، اما با یک شکست غیر منتظره مقابل شهرداری تبریز قعر نشین در هفته ما قبل آخر از صعود به لیگ برتر به همراه تیم گل ریحان البرز باز ماند.

تیم فوتبال آلومینیوم اراک نیز از رقابت با تیم‌هایی که از مربیان جوان سود می‌بردند جا نماند و فراز کمالوند را به خدمت گرفت. کمالوند نیز اگرچه از مربیان جوان شاغل در فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است. این مربی جوان ابتدا کار خود را در یکی از روزنامه‌های ورزشی به عنوان روزنامه نگار آغاز کرد و سپس مسیرش را به سمت فوتبال تغییر داد و به عنوان دستیار، کار مربیگری را زیر نظر فیروز کریمی شروع کرد. کمالوند در ادامه با لیگ برتری کردن ۲ تیم شیرین فراز کرمانشاه و تراکتور سازی تبریز نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

در جمع ۹ مربی جوان لیگ دسته اول فوتبال کشور نام یک مربی بیش از دیگران به چشم می‌خورد و آن کس نیست جز وحید بیاتلو مربی جوان تیم نود اورمیه که با ۳۱ سال سن جوان‌ترین مربی شاغل در لیگ دسته اول کشور محسوب می‌شود. بیاتلو توسط مارکار آقاجانیان در ۲۱ سالگی دستیاری را در تیم داماش دورود تجربه کرد؛ و بعد از آن مدتی در تیم‌های دسته دوم کار کرد. او اصالتا ترک تبار است و همین باعث شد تا مسئولان تیم نود ارومیه به او اعتماد ‎ لیگ هدایت تیمشان را بر عهده او بگذارند. او در روز‌های اول فصل در کنار این تیم نبود و از هفته چهارم وقتی در کنار این تیم قرار گرفت توانست تیم تازه تاسیس و ناشناخته آذربایجان غربی را در شرایطی دور از تصور همگان در لیگ آزادگان نگه دارد.

هومن افاضلی، عزیز فریسات، فرزاد حسین خانی، مهدی فروردین و مهدی پاشازاده را هم می‌توان به جمع مربیان جوان شاغل در لیگ دسته اول فوتبال کشور اضافه کرد. از بین ۹ مربی جوان شاغل در دسته اول تنها عزیز فریسات بود که با وجود دیر اضافه شدن به نیمکت شهرداری ماهشهر نتوانست از سقوط این تیم به لیگ دسته دوم جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید:

بازگشت شاهین به آسمان لیگ برتر

تیم‌های فوتبال گل گهر و شاهین بوشهر لیگ برتری شدند

ویسی: پیشنهاد مربیگری از لیگ دسته یک یونان داشتم


انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ دسته یک فوتبال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.