مردی که طولانی ترین روزه در جهان را گرفت! +تصاویر

در این مطلب به ماجرای مرد چاقی خواهیم پرداخت که به مدت بیش از ۱ سال یعنی ۳۸۲ روز غذا نخورد.

 به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزه بودن به مدت بیش از یک سال شاید نوعی افسانه تلقی شود، اما یک مجله پزشکی قدیمی دلایلی را مطرح کرده است که نشان می‌دهد زمانی یک مرد چاق به مدت ۳۸۲ روز از خوردن پرهیز کرده بوده است. مطالعه انجام شده بر اسنادی که در مجله پزشکی Postgraduate در سال ۱۹۷۳ منتشر شده بود، داستان باورنکردنی یک مرد ۲۷ ساله اسکاتلندی را بازگو می‌کند که نشان می‌دهد او به مدت ۳۸۲ روز برای کاهش وزن خود از خوردن دست کشیده بود.

مردی که طولانی ترین روزه در جهان را گرفت! + تصاویر////

"آنگوس باربری"، نه تنها پس از طی این دوره زنده ماند بلکه در حالی که در سلامتی کامل به سر می‌برد، وزن خود را از ۲۰۶ کیلوگرم به ۸۱ کلیوگرم رساند. بنا به گفته پزشکان دانشگاه پزشکی Dundee وزن این مرد به مدت ۵ سال پس از این روزه سنگین ۸۸ کیلوگرم باقی ماند. در موردی که در سال ۱۹۷۱ در کتاب گینس ثبت شده است پزشکان نوشته‌اند: "چند سال پیش یک مرد چاق برای درمان و کاهش وزن خود مراجعه کرد. در ابتدا مورد خاصی وجود نداشت که روزه او به عنوان روزه‌ای خاص تلقی شود، اما این مرد که مشتاق بود به وزن ایده آل خود برسد روزه‌اش ادامه پیدا کرد و این روزه تبدیل به طولانی‌ترین روزه جهان شد.

این مرد از خوردن غذای جامد پرهیز می‌کرد، اما انرژی مورد نیاز بدن خود را از چربی اشباع شده و همچنین پتاسیم، سدیم و استفاده از مخمر که برای عملکرد بیولوژیکی داخل بدن ضروری است تامین می‌کرد. از این رو حرکات روده او کم شده بود و بنا به نوشته پزشکان فقط هر ۳۷ تا ۴۸ روز رخ می‌داد. سلامتی آنگوس در طول این روزه طولانی با مراجعه مدارم او به بیمارستان و انجام آزمایشات خون و ادرار بررسی می‌شد. در این گزارش آمده است: "با وجود افت شدید خون و فشار خون پایین، این بیمار احساس خوبی داشت و می‌توانست به صورت عادی راه رود."

مردی که طولانی ترین روزه در جهان را گرفت! + تصاویر////

بنا به گزارش Chicago Tribune report سرانجام آنگوس باربری اولین وعده غذایی‌اش را پس از مدت ۳۸۲ روز صرف کرد. او که در این وعده تخم مرغ پخته شده، یک تکه نان به همراه کره خورده بود به خبرنگاران گفت: "از خوردن این غذا نهایت لذت را بردم و سپس احساس سیری به من دست داد."

مردی که طولانی ترین روزه در جهان را گرفت! + تصاویر////
انتهای پیام/

روزه عجیب مرد اسکاتلندی برای کاهش وزن!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۶:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
برید یه سر بازار قیمتارو ببینید اینا کلا فراموشتون میشه
مردم همین حالا هم روزه هستن
Germany
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم ماروزه اند از سرنداری...من خانواده ای را میشناسم که الان ۵ماه است گوشت قرمز نخورده،این خانواده حقوق بازنشستگی هم دریافت میکنند ولی نمیتوانند باتعدادزیاد فرزندان بیکار گوشت قرمز تهیه کنند،کجاست مسوءلان
Germany
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه چي رو باهم قاطي نکنيد لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
هنوز دانشمندای ژاپن نگفتن شونزه ساعت گشنگی کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردمو آماده میکنید
-
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار