تصاویری از اجساد سوخته شده نظامیان آمریکایی پس از عملیات ناکام پنجه عقاب در طبس ‌

صفحه اینستاگرامی "درس و عبرت" بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره واقع طبس، به همراه تصاویری از اجساد سوخته و جزغاله شده نظامیان آمریکایی پس از عملیات ناکام پنجه عقاب در این منطقه ‌را منتشر کرد.

طبسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجم اردیبهشت  سال  ۱۳۵۹ نیروهای آمریکا به فرمان رئیس‌جمهور دمکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله‌ی نظامی کردند. 

 در پی تسخیر سفارت آمریکا در تهران و  همچنین به گروگان گرفتن کارداران  این سفارت،  جیمی کارتر رئیس جمهور وقت  آمریکا برای آزاد کردن گروگان‌ها و فراهم کردن زمینه‌ای برای کودتا، گروهی از نظامیانش را به  ایران  اعزام کرد.

 زمانی که عملیات نیروهای آمریکایی در طبس آغاز شد ناگهان با توده‌ای از ابر مواجه شدند که به هیچ وجه انتظار آن را نداشتند  چرا که بر اساس  اطلاعات  هوا شناسان نظامی ، چنین اتفاقی  پیش‌بینی  نشده بود ، دراین میان  یکی از  هشت بالگرد  اعزامی آنها  دچار نقص فنی شده و  از کار افتاد. سپس بالگرد دیگری با یکی از هواپیماهای سی ـ 0 برخورد کرد و ناگهان دو هواپیما و نیز بالگرد در میان شعله‌ها ناپدید شدند. گلوله‌ها و مهمات موجود در هواپیماهای مشتعل شده سی ـ 0، به طرف دیگر بالگردها پرتاب شد.

سرانجام در شرایطی که  آمریکایی ها تصور می‌کردند به واسطه وجود کماندو‌های آموزش‌دیده و مجرب آمریکایی همه چیز رو به راه است و مشکلی وجود  ندارد ، با اراده الهی و امداد‌های غیبی،  نظامیان آمریکایی  شکست خوردند.

در ادامه و در سالروز این واقعه مهم تاریخی، صفحه اینستاگرامی "درس و عبرت" از صفحات منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در این باره را به همراه تصاویری از اجساد سوخته و جزغاله شده نظامیان آمریکایی پس از عملیات ناکام پنجه عقاب در طبس ‌منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

آیت‌الله خامنه‌ای: «اولین باری که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیرو‌های امریکا به فرمان رئیس‌جمهور دمکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله‌ی نظامی کردند. البته از همان نیمه‌ی راه، جسد‌های سیاه‌شده و جزغاله شده‌شان برگشت.» ۱۳۶۹/۰۸/۲۸

تصاویری از اجساد سوخته و جزغاله شده نظامیان آمریکایی پس از عملیات ناکام پنجه عقاب در طبس ‌
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار