رونق مجددتولید در کارخانه نخ خمین / هدفگذاری برای ایجاد هزار ظرفیت شغلی جدید

کارخانه نخ خمین با از سرگیری فعالیتش دوباره به تولید برگشت .

رونق مجددتولید در کارخانه نخ خمین / هدفگذاری برای ایجاد هزار ظرفیت شغلی جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم از سرگیری تولید با مدیریت بخش خصوصی در کارخانه نخ خمین برگزار شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این مراسم گفت: احیای واحد‌های تولیدی که با چالش‌های پیش رو با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند از اولویت‌های دولت است و در استان مرکزی هم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و حمایت از صنایع و بخش تولید، در راستای رفع موانع تولید و رسیدن ظرفیت تولید و اشتغال واحد‌های صنعتی به ظرفیت حداکثر تلاش می‌شود.

آقازاده افزود: در سال ۹۷ با تلاش جمعی و همت کارگران کارخانه‌های بزرگ و مادر استان مرکزی که با برخی مشکلات مواجه بودند مجدداً در مسیر اصولی تولید قرار گرفتند که حل این مشکلات باعث شده ضمن اشتغال موجود شرایط افزایش اشتغال در این واحد‌ها هم فراهم شود.

وی اضافه کرد: شرکت صنایع نخ خمین که با سابقه ۴۰ ساله در صنعت نساجی با چالش‌هایی مواجه شده بود و با ظرفیت حداقل روزانه ۵۰۰ تا هزار کیلوگرم تولید نخ فعالیت می‌کرد با مدیریت جدید بخش خصوصی به سمت تولید حداکثری حرکت کرده و برای رسیدن به ظرفیت اصلی تولید یعنی روزانه ۲۲ تن را برنامه‌ریزی کرده است.

هدفگذاری برای ایجاد هزار ظرفیت شغلی جدید

رضایی سهامدار شرکت صنایع نخ خمین هم  گفت: به منظور نوسازی ماشین آلات و استفاده از تکنولوژی جدید تولید نخ و رفع وابستگی از واردات مواد اولیه ۳ هزار میلیارد ریال در این مجموعه سرمایه‌گذاری خواهد شد و شرایط ایجاد هزار ظرفیت شغلی جدید هم فراهم می‌شود.

شرکت بزرگ صنایع نخ خمین با نام نخ طلا در کیلومتر ۵ جاده خمین- اراک در سال ۵۳ کلنگ‌زنی شد و در سال ۶۴ فعالیت خود را آغاز کرد و با تولید ۲۲ هزار کیلوگرم نخ، اکریلیک، هایپالیکی و مواد اولیه فرش بزرگ‌ترین تولید کننده نخ شد، اما در سال ۱۳۶۵ به دلیل بدهی به تملک بانک صنعت و معدن در آمد و از رونق افتاد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.