سیاف: طالبان آبرومندانه به آغوش ملت برگردند

رئیس لوی جرگه مشورتی صلح در نشست افتتاحیه این جرگه تاکید کرد که صلح در این کشور خواهد آمد.

سیاف: طالبان آبرومندانه به آغوش ملت برگردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرب رسول سیاف، از رهبران جهادی افغانستان و رئیس لوی جرگه مشورتی صلح در نشست افتتاحیه این جرگه تاکید کرد که صلح در این کشور خواهد آمد.

وی اظهار داشت: ما به سوی مصالحه می رویم و چه کسی بخواهد یا نخواهد، حتما صلح را می آوریم.

سیاف ضمن اشاره به شرکت نکردن برخی چهره های مطرح سیاسی در لوی جرگه، خطاب به اعضای این نشست گفت: تشویش نداشته باشید؛ اگر یک تعداد دوستان ما در جرگه اشتراک نکرده اند، هیچ کدام از آنها مخالف صلح نیستند، شاید در اصول دیدگاه های متفاوتی دارند اما هیچ کس در مخالف با اراده ملت نمی ایستد.

رئیس لوی جرگه مشورتی صلح خطاب به طالبان نیز بیان داشت: طالبان باید بداند که هیچ کدام از روسای دولت ما آنان دشمن بیگانه خطاب نکرده اند؛ آغوش ملت باز است، طالبان آبرومندانه و با حفظ کرامت اسلامی و حاکمیت ملی افغانستان در آغوش ملت مسلمان و مجاهد خویش بیایند.

سیاف، قانون اساسی افغانستان را اسلامی ترین قانون اساسی در جهان خواند و گفت: اگر کسی فکر می کند این قانون اساسی نیاز به تعدیل دارد باید از مجرای قانونی آن پیشنهاد شود.

وی همچنین خطاب به پاکستان نیز گفت: یک افغانستان با ثبات و امن به مراتب برایتان بهتر خواهد بود از افغانستان بی ثبات و نا امن؛ اگر افغانستان ناامن شود گسترش آتش آن شما را هم می سوزاند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار