ممنوعیت تبلیغات اسنپ در سطح شهر قم

جلسه رسمی شورای شهر قم برگزار و ضمن بررسی لوایح مختلف بر جلوگیری تبلیغات شرکت اسنپ در سطح شهر تأکید شد

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم عصر امروز با حضور سقائیان نژاد شهردار قم، معاونان شهردار و اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس شورای شهر قم در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها، این نهاد را نمادی از مردم‌سالاری در شهر‌ها و روستا‌ها دانست و اظهار داشت: شورا‌ها مسئولیت سنگینی دارند و راهی جز تلاش، جدیت و خدمت صادقانه ندارند.

عبدالله جلالی با بیان اینکه شورا در شرایط فعلی و در دهه سوم فعالیت خود دارای تجربیاتی مهم و ارزنده است، افزود: مردم از شورا‌ها انتظاراتی داشته و آن‌هم به حق است، چراکه مردم علاقه‌مند به داشتن زندگی با نشاط و ارتقای زندگی شهری هستند.

وی با انتقاد از تلاش‌ها برای کاهش اختیارات شورا‌ها تصریح کرد: علیرغم اینکه شاهد رشد و تعالی در حوزه مدیریت شهری هستیم، ولی امروزه تلاشی‌هایی هم در کم کردن و تضعیف شورا‌ها و دولتی کردن شهرداری‌ها وجود دارد.

رئیس شورای شهر قم دولتی شدن شهرداری را اشتباهی راهبری دانست و گفت: شورا‌ها خواهان عدم کاسته شدن اختیارات بوده و شهرداری هم آماده پذیرش مسئولیت‌های جدید هستند و این دولتی شدن شهرداری‌ها اشتباهی راهبردی است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها و نیاز‌های شهری از خواسته‌های مردم است، عنوان کرد: مردم انتظار ندارند در شورا و شهرداری رانتی و تشریفاتی زائد وجود داشته باشد و در مجموعه مدیریت شهری قم همه به دنبال حذف آن‌ها و خدمت هستیم.

جلالی همچنین با انتقاد از تبلیغات گسترده اسنپ در سطح شهر خاطرنشان کرد: در شرایطی که این شرکت مجوز حمل‌ونقل شهری نداشته و بار‌ها در این زمینه بحث‌هایی درباره قوانین شهرداری و راهنمایی و رانندگی درباره آن شده است، باید جلوی تبلیغات آن گرفته شود تا با این کار مشروعیت به فعالیت آن‌ها ندهیم.

بررسی طرح دوفوریتی در خصوص حذف ضریب دو در محاسبه عوارض پارکینگ یکی از لوایح مطرح‌شده در این جلسه بود که به اتفاق آرا تصویب شد.

اسلامی سخنگوی شورای شهر درباره این لایحه تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود شورا نمی‌تواند لایحه‌ای که بار مالی برای شهرداری داشته ارائه دهد اشتباه است و این موضوع برای مجلس بوده نه شورا.

اخذ مجوز پرداخت کرایه ایاب و ذهاب تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس برای زائران اربعینی و آزادسازی اسناد مالکیت ۳۰ دستگاه مینی‌بوس دو لایحه دیگر این جلسه بود که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

یکی دیگر از لوایحی مطرح‌شده در این جلسه مربوط به نظر هیئت تطبیق در ارتباط با افزایش نرخ کرایه تاکسی بود که فرمانداری تأکید بر تصویب در کمیته تنظیم بازار استان کرده بود که با بحث اعضا، اصرار بر این لایحه توسط شورا بود که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

بررسی لایحه اخذ مجوز برای آیین‌نامه خانه‌های بازی کودک در سطح شهر توسط سازمان فرهنگی شهرداری نیز توسط مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ارائه شد که با تبادل نظر اعضا سرانجام به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

انتهای پیام/ الف

تبلیغات اسنپ در سطح شهر قم ممنوع می‌شود

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار